Overzicht in het grote geheel
Hoe profiteren klanten van het TWO-model? Over die vraag hoeft Anneke niet lang na te denken: “Het zorgt ervoor dat we overzicht creëren in het grote geheel. In co-creatie met onze klanten kijken we hoe we het TWO-model kunnen toepassen om te komen tot een duurzame en gedragen digitale strategie. We vragen goed door naar de onderliggende reden of motivatie achter de vraag die de organisatie stelt, zodat we het uiteindelijke doel helder hebben. Samen met de klanten vertalen wij de strategische visie naar een digitale visie. Wij helpen bij het zetten van een stip op de horizon en bij het bepalen van de koers. We willen dat de strategie gaat leven in de organisatie van de klant. Dit laat zien dat het model verbinding maakt tussen IT en business. Als je aan de slag gaat met technologische oplossingen, krijg je ook te maken met mensen en processen. En doordat we binnen het Conclusion-ecosysteem dit model als uitgangspunt hanteren, spreken we dezelfde taal richting onze klanten. Een uniforme werkwijze is cruciaal om de klant goed te kunnen bedienen. Onder water werken we vanuit verschillende bedrijven, maar aan de oppervlakte zijn we één.”
Een internationaal opererende klant in de agrarische markt, omschreef de kracht van het TWO-model als volgt: “Conclusion kon ons vanuit het ecosysteem bedienen op het gebied van business en IT. Doordat verschillende bedrijven autoriteit zijn in hun vakgebied, hebben ze alle expertises in huis om richting te geven aan onze digitale strategie. Vanuit dat vertrouwen kregen wij weer grip op onze business.” “Beter kan ik het eigenlijk niet samenvatten”, reageert Anneke. “Het gaat echt om het leiderschap in de digitale transformatie. In co-creatie met de klant geven wij richting aan de concretisering hiervan.”
Extern en intern gericht samenwerken
Ook binnen het ecosysteem brengt het TWO-model mooie dingen. Zo is het model regelmatig de basis voor het ontstaan van nieuwe modellen. “Binnen het ecosysteem hebben we een aantal medewerkers die groot fan zijn van het TWO-model”, vertelt Anneke. “Zij hebben het TWO-model uitgebreid met een sustainable-IT variant, waarmee we concreet aan de slag kunnen met vraagstukken rondom dit thema. Zo zie je dat het TWO-model een levend model is, dat ons als ecosysteem helpt om wendbaar, weerbaar en onderscheidend te zijn. In een split second zijn we in staat om in actie te komen, ongeacht het thema. Zo stimuleert het model niet alleen extern gericht de cohesie tussen bedrijven, maar ook intern gericht. Doordat alle bedrijven een plek hebben in het TWO-model, is het een handige manier voor collega’s om zichzelf wegwijs te maken binnen het ecosysteem.”