Samen sterk: Corniels aan het roer van onderlinge samenwerking

Van businesstransformatie tot datagedrevenheid, en van softwareontwikkeling tot integratie. Zet ruim 25 bedrijven met een uniek specialisme bij elkaar en je hebt het Conclusion-ecosysteem. Vanuit samenwerking en verbinding werken ruim 3000 medewerkers dagelijks voor meer dan 500 klanten. Meerdere experts zetten gezamenlijk hun tanden in complexe vraagstukken, om zo tot een objectief advies en werkende oplossingen te komen. Geen uitdaging is ons te gek. De kracht van ons ecosysteem is de som der delen, maar hoe vind je elkaar in zo’n uitgestrekt bedrijvenlandschap? Verschillende collega’s vertellen hoe samenwerking binnen het ecosysteem eruit ziet in hun dagelijkse werkzaamheden. Als onderdeel van het centrale klantenteam van NS doet Corniels van Winkelen, business director bij First8 Conclusion en delivery manager TAB bij Conclusion, niet anders dan de samenwerking tussen bedrijven bevorderen. Dat heeft voor hem één doel: de klant optimaal bedienen.

28 mei 2024   |   Blog   |   Door: Corniels van Winkelen

Deel

Corniels van Winkelen

Het Conclusion-ecosysteem op z’n best

Als er iemand is die de kracht van het Conclusion-ecosysteem kent, dan is het Corniels. Hij is namelijk al vier jaar onderdeel van het centrale team dat NS bedient, een klant waar Conclusion met flink wat labels actief is. De eerste 2,5 jaar hield hij zich bezig met sales in het reizigersvervoer en vanuit daar raakte hij steeds meer betrokken aan de kant van delivery. “We zijn met twintig bedrijven actief bij NS”, vertelt Corniels. “Ieder is expert in zijn vakgebied en samen zijn we in staat om zo een totaaloplossing te bieden voor NS. Wat dat betreft zit ik hier op de eerste rij om de kracht van het ecosysteem te zien.”

Conclusion draagt zorg voor meerdere kernprocessen van NS. Zo staan we aan de lat voor onder andere het hosten en beheren van de (missiekritische) reisinformatie en bijsturing, het beheren van tientallen NS-applicaties, het transformeren en beheren van het integratielandschap en het ontzorgen van NS op het gebied van SAP-dienstverlening. “De dienst die we hier leveren, is missiekritisch”, legt Corniels uit. “Als er iets misgaat, hebben miljoenen reizigers in Nederland hier last van. Ieder Conclusion-bedrijf levert een eigen onderdeel van de totaaloplossing. In principe opereren ze autonoom en hebben ze zelf contact met NS met betrekking tot hun eigen vakgebied, zoals applicatiebeheer, integratie-ontwikkeling of het inzetten van ondersteunde resources. Zo kunnen ze sneller schakelen. Mijn rol als delivery manager is om zicht te houden op het geheel met het contract in het achterhoofd. Het contract is binnen Conclusion nooit de basis van de relatie, maar we hebben wel te maken met spelregels waar we ons aan moeten houden. Ik ontzorg de uitvoerende teams eigenlijk door in te gaten te houden of alles gaat zoals is afgesproken. Daardoor kunnen zij zich focussen op hun business.”

Benieuwd wat we allemaal doen in de reizigersvervoermarkt?

bekijk onze succesverhalen
DevOps voor NS
Perron NS Utrecht Centraal
Passenger information solutions finalerthenfinalversion 111974272895
Inés Plasmans-Levert Prorail en Michiel Kroeks
ProRail zet in op flexibele en innovatieve IT-omgeving
Poster van  het Verenigd Spoorrijk in een reklamezuil
ProRail werkt aan het spoor

Gestroomlijnde samenwerking

Hoewel de bedrijven grotendeels hun eigen ding doen bij NS, is samenwerking ook absoluut een vereiste. Corniels: “Wat de verschillende bedrijven doen bij NS, zijn allemaal onderdelen van één groot geheel. Als myBrand Conclusion een bepaalde vernieuwing doorvoert, kan NS dit ook van Virtual Sciences Conclusion of Conclusion Enablement verwachten en hierom vragen. Of als Conclusion Mission Critical in de missiekritische dienstverlening aanpassingen doorvoert, kan dit impact hebben op de rest van het NS-landschap, waar Conclusion Enablement weer actief is. Dat vraagt om goede onderlinge afstemming en een gestroomlijnde samenwerking.”

“Uiteindelijk vertegenwoordig ik al die verschillende bedrijven bij vaak dezelfde NS stakeholders”, gaat Corniels verder. “Vanuit NS worden we door dezelfde bril bekeken: wij zijn immers één Conclusion en daarmee is het contract ook afgesloten. Dat wij de diensten vanuit verschillende bedrijven leveren, doet daar niet aan af. Om als één bedrijf richting de klant te kunnen opereren, hebben we meerdere Conclusion-overleggen waarin we lopende zaken bespreken. Hierdoor is iedereen altijd op de hoogte van alles wat speelt. Het is mooi om te zien dat bedrijven elkaar goed weten te vinden en elkaar proactief helpen, zeker als ze dicht bij elkaar zitten qua dienstverlening of wat betreft stakeholders bij NS.”

Nooit ‘nee’ zeggen

Als je Corniels vraagt wat de kracht van het Conclusion-ecosysteem nu echt is, dan is hij duidelijk: “Het is de combinatie van het wendbare van een kleine onderneming aan de ene kant, en het robuuste van een groot bedrijf aan de andere kant. Sinds eind vorig jaar ben ik ook business director bij First8 Conclusion, en daar zie ik dit heel goed terugkomen. Bedrijven kloppen bij ons vooral aan voor Java-expertise. Projectmanagement of 24/7-dienstverlening is niet ons ding, maar als de klant die wens heeft, dan heb ik binnen no-time een bedrijf uit het ecosysteem aangehaakt die deze dienst wel kan leveren. Ook als een bedrijf belt met een urgente hulpvraag, zijn we als ecosysteem in staat om snel te schakelen. Een paar belletjes later zitten we al bij het bedrijf aan tafel en binnen een paar dagen is de offerte getekend. Dat werkt ontzettend lekker. Ondertussen zijn we met alle bedrijven bij elkaar in staat om echt verschil te maken. We hebben alle kennis en expertise in huis om bedrijven te helpen bij hun digitale strategie. Op ieder vraagstuk hebben we een antwoord. Het is heel fijn dat we hierdoor nooit ‘nee’ hoeven te zeggen tegen klanten.”

Nog niet uitgelezen?

Chris Geertsma, Manager Operations bij Virtual Sciences Conclusion

Samen sterk: voor Chris draait het om wederzijds vertrouwen

De kracht van ons ecosysteem is de som der delen, maar hoe vind je elkaar in zo’n uitgestrekt bedrijvenlandschap? Verschillende collega’s vertellen hoe samenwerking binnen het ecosysteem eruitziet in hun dagelijkse werkzaamheden. Als je het aan Chris Geertsma vraagt, Manager Operations bij Virtual Sciences Conclusion, dan draait het om wederzijds vertrouwen en een enorme gunfactor.

Aanmelden voor de nieuwsbrief van Conclusion

ALTIJD UP-TO-DATE

Met onze maandelijkse nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte van relevant Conclusion-nieuws, interessante businesscases en de laatste trends van onze experts. Eenvoudig in je mailbox. Dat wil je niet missen.