Onderzoek over inflatie, samenwerkingsverbanden en duurzaamheid.
Een succesvolle retailorganisatie gaat op een slimme en strategische manier mee met de veranderingen en uitdagingen van de sector. Denk aan de hoge inflatie van de afgelopen jaren en de groeiende kracht van online verkoopplatformen. Om flexibel en wendbaar te zijn als retailer, moet in ieder geval eerst de basis op orde zijn. Je hebt overzicht, inzicht en rust nodig. Oftewel, goed ingerichte IT-systemen die administratie voor je uit handen nemen en in een oogwenk laten zien wat je wilt en moet weten. Vervolgens is het tijd voor forecasting, efficiëntieslagen én bovenal: innovatie.
Kunnen retailers mee met de marktontwikkelingen of laat IT ze in de steek?
Hoe staat het ervoor met IT-systemen van retailorganisaties? Kunnen zij meebewegen met marktontwikkelingen? Hebben zij de kracht in huis voor snelle tweaks in hun IT-omgeving? Om dat te onderzoeken, ondervroeg onderzoeksbureau MarktEffect in opdracht van Conclusion MBS (mede)beslissers in de retail over drie belangrijke thema’s in de markt: inflatie, samenwerkingsverbanden en duurzaamheid. Benieuwd? Lees snel verder!