Microsoft Dynamics 365 Customer Insights
Met de Customer Insights-apps binnen het Dynamics 365-platform automatiseer, analyseer en optimaliseer je alles rondom marketing.
Microsoft Dynamics 365 Customer Insights: FAQ
Wat is het verschil tussen de apps Customer Insights – Journeys en Customer Insights - Data?
De overeenkomst: beide apps zijn onderdeel van het bredere Microsoft Dynamics 365-platform. De Customer Insights – Journeys-app is echter een speciale oplossing voor marketingbeheer en -automatisering, waarmee je als bedrijf onder meer gepersonaliseerde klantreizen creëert en campagnes ontwerpt en implementeert. Dynamics 365 Customer Insights – Data is daarentegen een customer data platform (CDP) dat data uit verschillende bronnen verzamelt, samenvoegt en analyseert. Met als resultaat dat je beschikt over diepgaande klantinzichten en voorspellende analytics. Conclusie? Bij Customer Insights – Journeys ligt de nadruk op het beheren en automatiseren van marketingactiviteiten, terwijl Customer Insights – Data meer is gericht op integratie en analyse van klantgegevens en het genereren van bruikbare inzichten.
Is Dynamics 365 Customer Insights – Journeys hetzelfde als een CRM?
Niet precies. Een CRM-systeem is software die bedrijven in staat stelt om klantinformatie te beheren en klantrelaties te verbeteren aan de hand van een brede waaier aan functionaliteiten, zoals klantgegevens- en salesbeheer, marketingautomatisering en klantenservice. Veel CRM-platforms zijn modulair opgebouwd: je neemt alleen de componenten af die je nodig hebt. Hetzelfde geldt voor Dynamics 365. Met Customer Insights – Journeys beheer en automatiseer je je marketingactiviteiten. In combinatie met andere Dynamics-apps zoals Customer Insights – Data, Sales en Customer Service kun je het uitbouwen tot een volwaardig CRM-systeem. Voor de volledigheid: naast een CRM-systeem kun je Dynamics 365 ook zo samenstellen dat het een volwaardig ERP-systeem wordt, denk aan apps als Finance en Supply Chain Management.