Ajax

Ontdek hoe met het volledig responsief en gebruiksvriendelijk maken van de webshop de online verkoop enorm is gestegen.

Klant

Ajax

Ajax

Markt

Retail, Voedsel & Agri

Thema

Digital Experience

Publicatiedatum

13 december 2023

Ajax case foto Conclusion Experience

De perfecte online fanshop


Ruim 20 jaar geleden opende de eerste fanshop van profvoetbalclub Ajax haar deuren in de Amsterdam Arena. Om de fans ook online de perfecte online winkelervaring te bieden, schakelde Ajax de hulp in van Conclusion Experience. Onze specialisten van 4net Interactive zijn aan de slag gegaan met het volledige visuele redesign en interactieontwerp van de webshop. 

Het voetbalgevoel van Ajax


Om een naadloze koppeling tussen de fysieke fanstore en de webshop te maken, volgden we een omnichannel strategie. Zo is de nieuwe look en feel van de webshop actueel, dynamisch en sluit het aan bij het algehele voetbalgevoel van Ajax. Daarnaast hebben we op verschillende gebieden de functionaliteit en de gebruikservaring geoptimaliseerd. Met deze aanpassingen behaalt Ajax diverse voordelen:

  • De gebruiksvriendelijkheid van de webshop neemt dankzij het responsieve design toe, en het bouncepercentage neemt af. 
  • Navigeren gaat sneller: de hoofdnavigatie verwijst nu ook in beeld naar het productaanbod. 
  • Conversiedoelen worden sneller behaald dankzij conversieverhogend kleur- en fontgebruik.
  • De wisselende, actuele fotografie brengt de look en feel van Ajax duidelijker over. 
  • Het customizen van shirts, een van de belangrijkste producten van Ajax, is nog makkelijker dankzij de verfijnde shirt configurator.
Ajax case schermen foto

De samenwerking met 4net heeft in recordtempo geleid tot een moderne, flexibele en uitstekend converterende webshop die we continu kunnen blijven uitbouwen en optimaliseren.

Frans Schoofs, Hoofd Merchandising bij Ajax

Meer retail cases lezen?

Pets place case Conclusion Experience

Pets Place