De verpersoonlijking van Conclusion MBS: ontmoet DUX

Wanneer je als bedrijf onderdeel wordt van een nieuw of groter geheel, dan is dat de uitgelezen kans om je merk opnieuw vorm te geven. Om waarden onder de loep te nemen, de gang van zaken te evalueren en na te denken over hoe je naar buiten treedt. Oftewel, om je bedrijfscultuur opnieuw te proeven. Een paar jaar geleden kregen we bij Conclusion MBS deze kans. In verschillende sessies zijn we in MBS als merk gedoken. Het leverde ons een waardevol rapport op met onze merkwaarden, ons imago en een vernieuwde missie. Het is de leidraad in gesprekken met potentiële klanten om te bepalen of we bij elkaar passen.

14 november 2024   |   Blog   |   Door: Esther van Zijl en Eric Smulders

Deel

Maar er ontbrak iets. Een gezicht, een vertaling van waar we voor staan, een icoon dat ons merk en kerneigenschappen vertegenwoordigt. Zoiets is belangrijk voor een bedrijf, omdat je je als consument makkelijker met een merk identificeert als het een duidelijk ‘gezicht’ of ‘karakter’ heeft. Denk bijvoorbeeld aan Coolblue of Apple. Vanuit deze redenatie stellen we je graag voor aan DUX, de verpersoonlijking van Conclusion MBS, en zijn drie belangrijkste kernwaarden. 

1: business for business 

Als Microsoft Dynamics 365-expert leveren we onze kennis en kunde aan andere organisaties. Dat maakt ons een B2B-bedrijf. In realiteit gaat onze relatie met klanten vaak verder dan ‘u vraagt, wij draaien’. We werken het liefst mét onze klanten, niet voor ze. Alleen als we echt samenwerken vinden we de beste oplossingen. Verbinding is dan ook een kerneigenschap van DUX. Dit betekent dat we geen eenrichtingsverkeer hanteren naar klanten en alleen zenden, maar juist vanuit outside-in perspectief kiezen voor overleg, co-creatie en focus op de doelen van onze klanten. In onze ERP- en CRM-implementaties staat altijd centraal hoe we de service-ervaring en diensten van onze klanten versterken en hun werk makkelijker maken. Daar plukken hun eigen klanten immers de meeste vruchten van. Wij doen business voor hun business.

2: met plezier  

Ondanks dat we serieuze zaken doen, mag er ook ruimte zijn voor humor. Een ERP- of CRM-traject kan soms uitdagend zijn en vraagt om goede samenwerking. Des te fijner is het dan als je plezier in je werk hebt en kunt zeggen dat je samen met collega’s met iets leuks bezig bent. Plezier staat bij DUX hoog in het vaandel. Want naast dat het de werksfeer luchtig houdt, doet het ook veel voor de cohesie en betrokkenheid in het (project)team. Daarom streven we altijd plezier na in onze samenwerkingen, of dat nu intern is of met klanten.

3: buiten de lijntjes 

Plezier ontstaat pas als de sfeer ernaar is. Bijvoorbeeld als mensen zich op hun gemak voelen en het idee hebben dat ze open en zichzelf kunnen zijn. DUX staat ook voor openheid en eerlijkheid. Als dingen niet goed gaan, kun je ervan op aan dat we dit aangeven in onze adviesgesprekken. We zijn eigenzinnig genoeg om ‘nee’ te durven zeggen als we het anders zien en verwachten van klanten dat ze hetzelfde doen als ze een beter idee hebben. Ook als het afwijkt van de norm. Pas in deze openheid kun je samen verder denken dan de standaardideeën en ervaren hoe het buiten de gebaande paden is. DUX kleurt graag buiten de lijntjes. Juist omdat we weten wat we doen, kunnen we samen met klanten grenzen verleggen.

Eerste indruk

We hebben veel energie en tijd gestoken in onderzoeken waar we als MBS voor staan. Zodat we nog beter weten waar én voor wie we het verschil kunnen maken. DUX is hier het eindresultaat van en vertegenwoordigt ons merk. Natuurlijk geeft een eerste indruk meestal maar een half beeld en kost het tijd om iemand te leren kennen. Zo is DUX – en daarmee Conclusion MBS – meer dan enkel deze drie eigenschappen. DUX zal daarom vaker langskomen om relevante en interessante informatie te delen. Want een naam die staat voor leider, moet je immers wel eer aandoen.

   

Blog
Conclusion MBS collega's overleg

Onze bedrijfscultuur: het DNA van Conclusion MBS