De mens centraal: zo doen we dat bij Conclusion MBS

Technologieën ontwikkelen zich razendsnel en bedrijven moeten alle zeilen bijzetten om mee te bewegen met de laatste trends. In deze snel veranderende wereld blijft mijns inziens één ding hetzelfde: de meerwaarde van de menselijke factor. Dat roepen we niet zomaar, maar wordt echt doorleefd in onze organisatie. Als directeur van Conclusion MBS merk ik dat iedere dag weer. Het zit verweven in het DNA van ons bedrijf. Niet alleen op de werkvloer bij collega’s onderling, maar juist ook in onze relatie met klanten. Niet voor niets vormt het de kern van ons merk, dat we zorgvuldig door middel van diverse workshops hebben vormgegeven. Ik neem je graag mee in hoe wij deze visie in de praktijk brengen. 

1 juli 2024   |   Blog   |   Door: Jan-Douwe Jilderda

Deel

Conclusion MBS Jan-Douwe Jilderda

Gelijkwaardigheid

Elk individu, van de meest uitgesproken tot de stille medewerker, heeft een stem die gehoord moet worden. Dat probeer ik te stimuleren door hiërarchie binnen onze organisatie te beperken. Zo heeft niemand een eigen kantoor, maar zit iedereen met elkaar in dezelfde ruimte. Ook stimuleren we om actief naar elkaars meningen te luisteren, elkaar te vragen naar suggesties en iedereen de mogelijkheid te geven om actief deel te nemen in het gehele proces. We zijn betrokken en streven een familiegevoel na. Bedrijfsresultaten zijn bij ons een collectieve inspanning. Behalen we succes? Dan vieren we dat met z’n allen. We doen het immers samen. Maar ook wanneer er uitdagingen zijn, werken we als team aan een oplossing. We zetten met z’n allen de schouders eronder. Wat mij betreft creëert dit niet alleen een inclusieve werkplek, maar bevordert het ook creativiteit, innovatie en bovenal: werkplezier. 

In deze snel veranderende wereld blijft mijns inziens één ding hetzelfde: de meerwaarde van de menselijke factor.

Jan-Douwe Jilderda, Directeur Conclusion MBS

Langdurige partnerships

Ook in onze klantrelaties staat gelijkwaardigheid steevast centraal. We gaan voor langdurige partnerships. Dat houdt in dat we naast onze klanten staan, niet tegenover elkaar. Altijd met veel betrokkenheid en wederzijds respect en begrip, want dat is cruciaal voor een vruchtbare samenwerking. We zijn altijd transparant en ondersteunen elkaar, niet alleen tijdens de ups maar ook tijdens de downs. Want eerlijk is eerlijk: die zijn er in ieder IT-project. Maar gezamenlijk uitdagingen overwinnen, maakt successen uiteindelijk nog veel mooier.  

In alles wat we doen streven we daarom naar co-creatie en gezamenlijk waarde creëren. Business for Business (B4B) noemen we dat. Samen met onze klanten vormen we een team en zetten we de schouders eronder. We werken niet voor onze klanten, maar met hen. Zodat oplossingen altijd ontworpen worden vanuit de klant en hún doelen. Daarmee streven we naar langdurige relaties gebaseerd op vertrouwen. Om zo echte waarde te leveren.  

Focus op praktijk

De meerwaarde die onze collegas leveren, komt niet alleen door hun manier van werken, maar ook doordat ze een diepgaand begrip hebben van de behoeften en processen van onze klanten. Veel van onze MBS’ers hebben de nodige ervaring aan klantzijde opgedaan in de verticals die wij bedienen. Daar zit onze kracht. Want deze ervaring stelt ons in staat om echte, praktische én innovatieve oplossingen te bieden die naadloos integreren met de bestaande bedrijfsprocessen én bedrijfscultuur van onze klanten. Bovendien kiest Microsoft met Dynamics 365 voor een platformstrategie waar wij als Conclusion MBS zelf ook in geloven. Dit houdt in: geen losse oplossingen voor processen, maar juist één centraal platform dat de processen van de klant ondersteunt. Daarbij hanteren we een fit to standard strategie, wat betekent dat we de processen aanpassen naar wat de standaard biedt in plaats van andersom. Zo ben je als organisatie wendbaar en schaalbaar.

De mens centraal bij Conclusion MBS

Waar technologie de digitale transformatie drijft, bepalen mensen het succes.

Jan-Douwe Jilderda, Directeur Conclusion MBS

Blik op de toekomst

Waar technologie de digitale transformatie drijft, bepalen mensen het succes. Kijkend naar de toekomst, ook in het licht van ontwikkelingen zoals AI, wordt de meerwaarde van de mens als je het mij vraagt daarom alleen maar groter. Technologie zal steeds meer standaard handelingen overnemen. Dat geeft ons meer ruimte om te innoveren, relaties op te bouwen, onze dienstverlening verder te verbeteren en daarmee nog meer impact te maken met persoonlijke service. Hoe de toekomst eruit zal zien, weet niemand. Wat we wel weten, is dat wij de mens achter de technologie altijd centraal zetten. 

Dit blog is eerder verschenen op LinkedIn.