Microsoft Dynamics 365 Customer Service

Dynamics 365 Customer Service is een Dynamics-app voor het optimaliseren en automatiseren van ál je klantenserviceprocessen, op welk kanaal dan ook.

Microsoft Dynamics 365 Customer Service

Dynamics 365 Customer Service als ultieme klantenservicetool

Customer Service is de klantenserviceapp binnen het modulair opgebouwde ERP- en CRM-platform Microsoft Dynamics 365. Niet alleen kun je de interacties die je als organisatie met klanten hebt beheren en verbeteren, ook kun je je klantenservice automatiseren en personaliseren. Dat is goed voor je klanttevredenheid én efficiëntie.

Wat kun je allemaal met Customer Service?

Customer Service (CS) van Dynamics 365 is een even veelzijdige als gebruiksvriendelijke app binnen de Dynamics-suite, waarmee je onder meer de volgende aspecten kunt realiseren.

Klantenservicebeheer

CS is de motor onder je omni-channel klantenservicebeheer, waarmee je alle vragen, klachten en andere interacties met klanten gemakkelijk en effectief centraal managet. Daarbij gaat het om alle mogelijke kanalen, zoals chat, e-mail, telefoon en sociale media. Binnen dit Digital Contact Center Platform kun je zelfs AI-gebaseerde chatbots creëren en integreren.

Real-time én voorspellende inzichten

Met Customer Service heb je voortaan één centrale bron van informatie voor alle kanalen. De geavanceerde analyse- en rapportagetools bieden een 360° beeld van je klanten en hun klantreizen. De geïntegreerde rapportagefuncties en interactieve dashboards bieden niet alleen real-time rapportages over je servicemetrics. Op basis van machine learning en AI voorspel je ook toekomstige trends, waardoor je als organisatie proactief kunt handelen.

Self-service portalen

Een goed self-service portaal scheelt het bedrijf én de klant tijd. Met CS maak je gemakkelijk je eigen portaal. Klanten kunnen zo zelf hun problemen oplossen, de status van hun verzoek volgen en informatie opzoeken in een kennisbank.

Serviceprocessen automatiseren

Tickets toewijzen, service-level agreements (SLA’s) volgen, case management, klanttevredenheidsonderzoeken, workflows: je kunt het met CS allemaal automatiseren. Resultaat? Je kunt je serviceprocessen (nóg) efficiënter en effectiever inrichten.

Microsoft Dynamics 365 Customer Service features

De voordelen van Customer Service 

Dit zijn de belangrijkste voordelen van Microsoft Dynamics 365 Customer Service:

  • Eén geïntegreerde, omni-channel oplossing voor je gehele klantenservice
  • Optimaliseer en automatiseer alle klantenserviceprocessen
  • Creëer uitzonderlijke customer journeys dankzij een 360° beeld van je klanten
  • Reageer en anticipeer dankzij real-time en voorspellende analytics
  • Win-win: self-service portalen schelen jou én je klant tijd.

Een toekomstbestendige oplossing

Dynamics 365 Customer Service is een schaalbare en dus toekomstbestendige oplossing die is ontworpen om mee te groeien (of krimpen) met organisaties. De eenvoudige integraties van andere producten binnen – en veelal ook buiten – het Microsoft-ecosysteem zorgen ervoor dat al je software samenwerkt en naadloos data deelt. Microsoft staat bekend om het feit dat het altijd bovenop de nieuwste ontwikkelingen zit. Dankzij continue updates van de SaaS-software beschik jij direct over de nieuwste technologieën.

Microsoft Dynamics 365 Customer Service: FAQ

Is Dynamics 365 Customer Service hetzelfde als een CRM?

Je moet het meer zien als een onderdeel van. CRM-systemen zijn in de regel modulair opgebouwd. Het gehele platform bevat tal van functionaliteiten, zoals klantgegevens- en salesbeheer, marketingautomatisering en klantenservice. Als organisatie neem je alleen de modules of apps af die je nodig hebt. Hetzelfde geldt voor Dynamics 365. Met app Customer Service beheer en verbeter je je klantenservice. In combinatie met andere Dynamics-apps zoals Sales , Customer Insights en Field Service kun je er een volwaardig CRM van maken.

Welke apps bestaan er nog meer op het gebied van customer engagement?

Customer engagement is de laatste jaren uitgegroeid tot één van de belangrijkste concepten binnen marketing. Binnen Dynamics helpen de apps Customer Service, Sales, Customer Insights en Field Service om je customer engagement te verbeteren.

Meer lezen?

Publicatie
Succesvol overstappen naar Dynamics 365
okt
18

Zonder verrassingen overstappen op Dynamics 365