Jouw persoonlijke reisbuddy
Het OV-landschap is altijd in beweging, en voor hun nieuwe app wilde het Gemeente Vervoersbedrijf van Amsterdam (GVB) meer inspelen op de wensen en behoeften van de gebruiker. De app moest gepersonaliseerd en relevant zijn, met een nieuwe manier van betalen en een betere service. Maar vooral: voor elke reiziger een persoonlijke buddy (ook wel Gappie) zijn. Bikkelhart won het pitchtraject en ontwierp de nieuwe digitale app ervaring.
Voor elke reiziger een handige app
Ben je een Amsterdammer, forens of toerist? Voor elk type gebruiker maakten we eerst een dashboard met de belangrijkste functionaliteiten. Dit gebruiken we als onboarding, zodat de app optimaal kon worden ingericht voor elke gebruiker. Ook maakten we een reisplanner en ontwierpen we barcodetickets met een betalingssysteem, die we met usability tests vaak hebben getoetst. Dat laatste vonden we belangrijk, omdat de app zo makkelijk mogelijk in gebruik moest zijn. De nieuwe app biedt dan ook vele voordelen voor reizigers:
- Ze kunnen hun favoriete haltes en reizen toevoegen aan de app.
- Ze zien realtime-informatie over hun traject en krijgen melding bij storingen of vertragingen.
- Ze kunnen een vervoerbewijs kopen in de app, dus ook reizen zonder ov-chipkaart.
- Ze kunnen hun reis uitstippelen en terugzien in de reisplanner.
- Ze krijgen een overzicht van de leukste plekken in Amsterdam.