Groene chatbot van Florius

Sinds de komst van de chatbot is het aantal aanvragen voor een Florius Verduurzaam Hypotheek gestegen.

Klant

Florius

Florius logo

Markt

Financiële dienstverlening

Thema

Digital Experience

Publicatiedatum

13 december 2023

Florius chatbot case Conclusion Experience

Inzicht in duurzaam wonen


Al meer dan 70 jaar bewegen de Florius hypotheken mee met de wensen van haar klanten. Nu de tijd van duurzaamheid en energie besparen is aangebroken, wil Florius haar klanten ook op dat gebied van dienst zijn. Hoe? Met een chatbot! Conclusion Experience mocht Robert in elkaar zetten, de chatbot die inzicht geeft in de mogelijkheden van duurzaam wonen met behulp van de Florius hypotheken.

Groen leven complex? Nu niet meer.


De frontend van de chatbot is ontwikkeld in React. Een ideaal framework, want hiermee hoeft de pagina niet opnieuw geladen te worden om een chatbericht te weergeven. De verhaallijnen en scenario’s zijn ingericht in Conversational AI Cloud. Via API-koppelingen halen we de verschillende verduurzamingsopties op en berekenen we de investeringen en besparingen. De chatbot is niet alleen slim ontwikkeld, maar ook fijn in gebruik:

  • De bot legt complexe onderwerpen stap voor stap uit, zoals in een persoonlijk adviesgesprek.
    Klanten krijgen snel inzicht in de mogelijkheden, kosten en voordelen van duurzaam wonen.
  • De chatbot geeft persoonlijk advies op basis van de huidige woonsituatie van de klant.
  • Dankzij Robocopy is de tekst van de chatbot natuurlijk, nuttig en overtuigend.
  • Tekst aanpassen? Dat kan snel en gemakkelijk met het Umbraco CMS.

De chatbot is een succes: aanvragen stromen binnen


De doelstelling van de chatbot is om in gesprek te gaan over wat er allemaal mogelijk is, wat het oplevert en hoe je dit met bijvoorbeeld de Verduurzaamhypotheek van Florius voordelig kunt realiseren .

De resultaten en reacties na livegang zijn erg positief en de eerste aanvragen voor een Florius Verduurzaam Hypotheek via de chatbot zijn ingediend. De aankomende periode staat in het teken van leren en optimaliseren om de Florius chatbot steeds verder te verbeteren.

Nauwe samenwerking met Florius “In nauwe samenwerking met Florius hebben we met een multidisciplinair team het chatbot concept bedacht en ontwikkeld. De validatie met eindgebruikers voor livegang vormt een essentiële schakel in het succes van dit project. Een groen begin is echt het halve werk!”

Julien Mohr

Strategic Design Director bij 4net (Part of Conclusion Experience)

Julien Mohr groene chatbot case foto

Meer cases over financiële dienstverlening lezen?

Florius case foto

Florius