Weet je wanneer je alert moet zijn?
Met behulp van onze innovatieve oplossing de PowerApp houden we medewerkers continu scherp. In plaats van medewerkers de exacte regels te leren, is de leerinhoud zo opgezet dat het medewerkers leert om niet-financiële risico’s te herkennen op cruciale momenten tijdens hun werkdag of zelfs in privésituaties.
Stel, je bent een medewerker van de klantenservice van de bank en je krijgt een telefoontje van een klant. Hij klinkt verward en vertelt dat hij lijdt aan dementie. Je weet dat je geen informatie over gezondheid mag registreren. Maak je in dit geval een uitzondering? Leg je vast dat deze klant lijdt aan dementie, zodat je collega’s hem beter kunnen helpen? Welke risico’s kleven er aan jouw beslissing? Met praktijkgerichte vragen als deze helpt de PowerApp medewerkers van ABN AMRO bewuster te maken van hun keuzes.
Herkennen van risico’s en dillema’s
Het is onmogelijk om alle regels en procedures die op een bank van toepassing zijn uit het hoofd te leren. Nog afgezien van ethische onderwerpen waarvoor de regels helemaal niet zo hard vast liggen. En dat zou ook helemaal niet het doel moeten zijn. Je kunt mensen echter wel trainen om de risico’s te herkennen, hoe je moet handelen in het grijze gebied en hoe je dilemma’s kunt aanpakken.
Om medewerkers te stimuleren meer bewust te zijn van niet-financiële risico’s en ethisch gedrag aan te moedigen, combineren we binnen de PowerApp microleren en gamification. Het slimme algoritme van de PowerApp personaliseert de leerervaring per individu.
De interactieve content brengt de gedragscode van ABN AMRO tot leven via praktijkgerichte cases, uitdagende vragen en realistische dilemma’s. We creëren zo een op de mens gerichte leeromgeving waar leren en werken zoveel mogelijk zijn geïntegreerd als onderdeel van de leerstrategie binnen ABN AMRO.