Een veelzijdige rol
“Als campusrecruiter heb ik een breed takenpakket. Zo verzorg ik onze deelname aan beurzen en andere evenementen en organiseer ik inhousedagen. Daarnaast stel ik adviezen op, bijvoorbeeld over het aannemen en begeleiden van stagiairs en werkstudenten. Hiermee probeer ik draagvlak te creëren om Gen Z’ers aan te nemen en bedrijven hierin te faciliteren. Verder maak ik plannen om de samenwerking met hogescholen en studieverenigingen vorm te geven en vast te leggen. Conclusion biedt bijvoorbeeld jaarlijks projecten aan voor studenten van Avans Hogeschool. Ik ga hierover met onze bedrijven in gesprek, zodat ik enerzijds weet welke projecten beschikbaar zijn en ik hen anderzijds kan uitleggen waarom werken met studenten zo interessant is. Verder neem ik stagiairs aan voor Conclusion Services en begeleid ik hen ook. Hierin wil ik graag een voorbeeld zijn voor andere bedrijven. Hoewel zij verantwoordelijk zijn voor het vervullen van hun eigen vacatures, zorg ik wel voor een goedgevulde talentpool.”
De Nationale Carrièrebeurs
“We staan één keer per jaar op de Nationale Carrièrebeurs. Het afgelopen jaar stonden we hier met vijf bedrijven onder de ‘paraplu’ van Conclusion. Het gaf mij enorm veel voldoening om te zien hoe collega’s van verschillende bedrijven met elkaar samenwerkten en dat we ons als één bedrijf mét veel verschillende mogelijkheden konden presenteren. Ik heb ook bijgedragen aan het ontwerp van de stand en de flyers, waardoor we op de beurs een uitstraling hebben neergezet die echt bij Conclusion past. Als het gaat om bewustwording van de samenwerkingsmogelijkheden op het gebied van campusrecruitment hebben we al mooie dingen bereikt. Tegelijkertijd liggen er de komende periode nog genoeg uitdagingen.”
Gen Z
“Ik werk graag met jonge mensen (Gen Z’ers). Ik geloof echt dat je als recruiter het verschil kunt maken door iemand te helpen bij het vinden van een belangrijke stage of eerste baan. Daarnaast zie ik veel voordelen in het werken met Gen Z'ers voor Conclusion. Zo brengen ze recente kennis, een frisse blik en een kritische houding met zich mee. Ook zijn ze opgegroeid met technologie en hebben ze sterk ontwikkelde digitale vaardigheden. En dat merk je op de werkvloer. Andere generaties kunnen veel leren van hun kennis en handigheid op dit gebied. Door met Gen Z’ers te werken, blijven we als bedrijf ook up-to-date en kunnen we positieve veranderingen doorvoeren. Wel hebben veel Gen Z’ers last van het imposter syndrome; ze twijfelen of ze wel goed genoeg zijn voor hun baan. Door hen te begeleiden en te ondersteunen bij het ontwikkelen van de juiste soft skills, kunnen we hen volledig in hun kracht zetten.”