Samen sterk: Raoef over gezamenlijke en persoonlijke groei 

Van businesstransformatie tot datagedrevenheid, en van softwareontwikkeling tot integratie. Zet ruim 25 bedrijven met een uniek specialisme bij elkaar en je hebt het Conclusion-ecosysteem. Vanuit samenwerking en verbinding werken ruim drieduizend medewerkers dagelijks voor zo’n vijfhonderd klanten. Meerdere experts zetten gezamenlijk hun tanden in complexe vraagstukken, om zo tot een objectief advies te komen. Geen uitdaging is ons te gek. De kracht van ons ecosysteem is de som der delen, maar hoe vind je elkaar in zo’n uitgestrekt bedrijvenlandschap? Verschillende collega’s vertellen hoe samenwerking binnen het ecosysteem eruit ziet in hun dagelijkse werkzaamheden. Voor Raoef Hayatmahomed, Senior Manager IT Operations bij myBrand Conclusion, gaat het om het verbinden van mensen “want uiteindelijk is het gewoon mensenwerk”. 

15 februari 2024   |   Blog   |   Door: Conclusion

Deel

Raoef Hayatmahomed

Verschillende expertises, één advies

“Vanuit myBrand Conclusion helpen wij klanten bij het neerzetten en hosten van hun ERP-omgeving in SAP”, vertelt Raoef. “SAP is alleen nooit de enige baksteen in de muur. Er zijn altijd meerdere processen, systemen en applicaties die met elkaar zijn verweven. De kunst is om de samenhang in de muur te zien. Dat vraagt objectiviteit in je observatie. Ik kijk met name door een SAP-bril, dus in m’n eentje lukt dit niet. Dat is waarom ik hulp inschakel van collega’s uit het ecosysteem. Eenieder bekijkt het vraagstuk van een klant vanuit zijn expertise en zo komen we samen tot een objectief advies.” 

Sommige verbindingen binnen het ecosysteem hebben een structureel karakter, zoals het Conclusion Architecture Board, waar Raoef onderdeel van is. “Binnen dit kenniscluster zoeken we als Conclusion-collega’s de verbinding met elkaar op”, vertelt Raoef. “Met als doel om van elkaar te leren en elkaar te helpen. We hebben het over trends in de markt, delen kennis met elkaar en denken na over complexe vraagstukken. Neem bijvoorbeeld een organisatie met meer dan 20.000 medewerkers en duizenden systemen, processen en applicaties. Waar begin je dan als je een cloudvisie wil ontwikkelen? Dat is precies de kracht van het ecosysteem. Verschillende experts met verschillende visies komen bij elkaar en zo kijken we samen hoe we de klant goed kunnen adviseren. We bekijken die muur als één geheel, in plaats van een losse baksteen hier en daar. Je kunt immers niet aan één knop draaien zonder dat dit elders effect heeft.”

Uiteindelijk is het gewoon mensenwerk

Raoef Hayatmahomed

Verbinden met Conclusion-collega’s 

Voor Raoef houdt het hier niet op. Sociaal als hij is, ziet hij altijd mogelijkheden om contact te leggen met collega’s binnen Conclusion. “In de basis doen wij misschien wel iets met IT, maar uiteindelijk gaat het gewoon om mensen”, legt hij uit. “We kunnen wel contracten met klanten opstellen en daarin van alles afspreken, maar als mensen het niet voor elkaar willen regelen, gaat er niets gebeuren. Er zijn klanten waarvoor wij missiekritische diensten leveren. Daarmee spreken we af dat we in geval van downtime de dienst in enkele minuten kunnen herstellen. Dat vraagt nogal wat van ons als organisatie, maar dat niet alleen. Als de verbinding tussen mensen niet in orde is, kunnen we deze belofte nooit nakomen. Pas als mensen in hoge mate met elkaar zijn verbonden, kunnen we écht snel schakelen.” 

Voor de hosting van SAP, werkt myBrand Conclusion samen met Conclusion Mission Critical. “Als er sprake is van een escalatie, pak ik gewoon de telefoon en bel ik degene die ik moet hebben”, vertelt Raoef. “Onder water wordt er natuurlijk wel een ticket ingeschoten en gaat het incident probleem management lopen, maar een belletje is nog altijd sneller. Iedereen weet dan meteen de urgentie en laat alles uit z’n handen vallen om het direct op te lossen.” 

Klanten beter adviseren 

De verbinding met verschillende collega’s binnen Conclusion brengt Raoef ook persoonlijk veel. “Voorheen kon ik klanten alleen adviseren met de bril van SAP op. Nu kan ik veel verder kijken dan dat. En dat brengt mij dichter bij mijn persoonlijke motivatie, namelijk het neerzetten van een hele goede oplossing voor een klant. Nu ik niet enkel losse bakstenen meer zie, maar een gehele muur, kan ik klanten veel beter een toekomstvaste, stabiele en robuuste oplossing aanbieden. En dat is waar ik het uiteindelijk voor doe.” 

Beheers de vooruitgang

BEHEERS DE VOORUITGANG

Als digitale ontwikkelingen elkaar razendsnel opvolgen, hoe behoud je dan de controle? Want wie verandering niet in de hand heeft, valt in handen van verandering. De kunst van het digitaal transformeren is de vooruitgang beheersbaar maken, voordat het jou beheerst.

Aanmelden voor de nieuwsbrief van Conclusion

ALTIJD UP-TO-DATE

Met onze maandelijkse nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte van relevant Conclusion-nieuws, interessante businesscases en de laatste trends van onze experts. Eenvoudig in je mailbox. Dat wil je niet missen.

Paul de Metter

Blog met technologie-expert Paul de Metter

In de volgende blog spreken we met ondernemer en technologie-expert Paul de Metter. Als CTO van 4NG Conclusion, een sub-ecosysteem binnen Conclusion, weet hij als geen ander wat er nodig is voor succesvol samenwerken binnen een ecosysteem. Volgens hem is het de ondernemersmentaliteit die ervoor zorgt dat je klanten één team op maat kan bieden, inclusief een uniforme klantbeleving.