Financiële dienstverlening

Klantvragen bijhouden is goed. Maar ze vóórblijven is beter. Dat kan met AI en andere emerging technologies. Ze helpen je de klant beter, relevanter en eenvoudiger te bedienen.

Pensioenen: persoonlijker, digitaler, transparanter en sneller

Binnen de pensioensector speelt er het nodige op het gebied van de invoering Nieuwe Pensioen Contract. We worden allemaal gestimuleerd in de nabije toekomst zelfstandig over ons pensioen nadenken. Pensioen wordt steeds persoonlijker, digitaler, transparanter en sneller. Net zo makkelijk als je bankiert of shopt, wil je je pensioengegevens direct kunnen inzien. Wijzigingen in de werk- of levenssfeer? Je moet meteen kunnen doorrekenen wat de eventuele gevolgen zijn. Bij Conclusion ondersteunen we deze trend naar eigen verantwoordelijkheid voor het inkomen voor later en nu.
En ook op organisatieniveau dragen we ons steentje bij. Als onafhankelijke autoriteit beheren en certificeren we de data van pensioenadministraties. We leveren een keurmerk datakwaliteit voor de pensioenfondsen, ter ondersteuning van het toekomstbestendig maken van de pensioengarantie.

Bankzaken en verzekeringen: perfecte aansluiting bij klantverwachting

De financiële markt maakt een ingrijpende transitie door. Klantbehoeftes veranderen, de regelgeving verscherpt en technologische innovaties moeten gisteren al zijn doorgevoerd. Om klantervaringen af te stemmen op de klantverwachting passen financiële organisaties hun strategie over alle kanalen aan. Denk aan accurate chatbots of software die hoogwaardige risicoanalyses uitvoert. Bij Conclusion ondersteunen we bij de inzet van AI of andere emerging technologies om je klanten beter, relevanter en eenvoudiger te bedienen. Wij geloven daarbij in financiële gelijkwaardigheid: met slimme technologie mensen helpen om verantwoord nieuwe financiële mogelijkheden te ontgrendelen en bestaande te beschermen.  

Regelgeving: grip houden in veranderende omgeving

Uit de financiële crisis is een lange lijst hervormingen en voorschriften voortgekomen. Banken en toezichthouders willen daarop grip houden. Tegelijkertijd is er veel aan gelegen om nieuwe regels op te stellen om consumenten te beschermen en stabiliteit te garanderen. Juist nú, in dit snel veranderende financiële speelveld. Dit betekent een onverminderd scherpe focus op de eigen   compliance. Wat dat aangaat brengen we je bij Conclusion tot op het hoogste niveau. En: we bieden de flexibiliteit en snelheid waardoor je ook de operational excellence van je organisatie vasthoudt.

Overall: van klantdata naar klantgedreven strategie

Van de solvabiliteit van de klant tot zijn online gedrag en inkomen: elke bank beschikt over een overvloed aan klantdata – ook uit externe bronnen - waaruit waarde kan worden gehaald. Bij Conclusion helpen we de volledige potentie ervan te benutten. Zowel voor eigen processen als voor de service aan je klant. Zeker niet alle dienstverleners beschikken al over de juiste cloud-based platformen die dergelijke innovatie mogelijk maken. Of mogelijk ontbreekt het nog aan een datagedreven strategie voor alle organisatieonderdelen – immers: zowel operations, marketing als sales moeten hierin samen optrekken. Vanuit onze ervaring in de financiële sector helpen we om van deze transitie in samenhang een succes te maken. Qua IT en data-technologie en qua menskracht.

Terug naar Financiële DienstverleningCases in deze markt