Olympia Uitzendbureau

Met het nieuwe maatwerkplatform plaatst Olympia mensen in werk dat voldoening geeft en groeimogelijkheden biedt.

Klant

Olympia

Markt

Zakelijke dienstverlening

Thema

Digital Experience

Publicatiedatum

13 december 2023

Olympia case foto Conclusion Experience

Nieuwe beroepen, nieuwe kansen


In een veranderende arbeidsmarkt waarin robotisering en automatisering een deel van de banen gaan vervangen, is het matchen van mensen met nieuwe niche beroepen heel belangrijk. Olympia helpt mensen ontdekken waar hun kracht ligt en voor welke functies zij geschikt zijn of kunnen worden. De vraag aan Conclusion Experience? Realiseer een app waarin werknemers hun urenadministratie kunnen doen, hun groeimogelijkheden kunnen verkennen en betekenisvol werk vinden.

Geef betekenis aan je werk


De app voor Olympia werd geïntegreerd in het bestaande technische landschap. Aan de voorkant combineerden we React Native met Expo voor maximale wendbaarheid in de app. Denk aan over-the-air updates en makkelijk push notificaties uitsturen. En door één codebase te gebruiken voor Android en IOS, is de app nog flexibeler. Daarnaast maakten we gebruik van best practices uit de markt voor specifieke onderdelen. Bijvoorbeeld StudyTube voor de leeromgeving, WCC voor matchen van vacatures en Auth0 voor authenticatie en autorisatie. Het nieuwe maatwerkplatform biedt vele voordelen:

  • Werknemers kunnen makkelijk hun uren schrijven en loonstroken inzien.
  • De app inspireert werknemers voor een baan met (meer) betekenis.
  • Werknemers ontdekken hun talenten en leren zichzelf beter kennen.
  • Op basis van persoonlijke inzichten, biedt de app vacatures op maat.
  • Werknemers kunnen via de app direct contact opnemen met medewerkers van Olympia.
Olympia case foto mobiel

Olympia groeit mee met de app


In de eerste 7 maanden kreeg de app 15.000 intensieve gebruikers, en dit aantal groeit nog steeds hard. 27% van de gebruikers maakte al wekelijks gebruik van de app.

De leeromgeving met cursussen en trainingen wordt goed gebruikt, zo worden cursussen als

‘Foutloos Nederlands’ en ‘BHV, de basis’ door sollicitanten vaak afgenomen zodat ze meer kans van slagen hebben op de arbeidsmarkt. Het resultaat? Wekelijks komen er ruim 100 nieuwe sollicitaties binnen en zijn er ruim 400 gebruikers bezig met de ‘Ontdekken’ en ‘Ontwikkelen’ modules uit de app.

In de toekomst wordt de app nog slimmer, en kan het anticiperen op het aflopen van een klus. Ondertussen helpt Conclusion Experience Olympia om mee te groeien met de dienstverlening en de app.

"De doordachte aanpak, van usability onderzoek naar MVP, in combinatie met de validatie van opgestelde hypotheses, heeft geleid tot een app die volledig aansluit op de behoeften van onze kandidaten. Een duurzaam eco-systeem waar wij continu op door kunnen ontwikkelen."

Marjon Terpstra, Product Owner bij Olympia

Meer B2B Cases lezen?

Brunel case Conclusion Experience

Brunel