Nationale Opera & Ballet

Door de lancering van de nieuwe website steeg het aantal online gekochte tickets en de mobiele conversie enorm. Benieuwd hoeveel stijging het precies was? Hieronder vind je de resultaten en lees je hoe Nationale Opera en Ballet, dit met behulp van Conclusion Experience voor elkaar heeft gekregen en wat er voor nodig was om dit te realiseren.

Klant

Nationale Opera & Ballet

Nationale Opera & Ballet logo

Markt

Zakelijke dienstverlening

Thema

Digital Experience

Publicatiedatum

15 december 2023

Nationale Opera & Ballet case 1 image

Een moderne website voor een klassiek theaterproductiehuis


Nationale Opera & Ballet is het grootste theaterproductiehuis van Nederland. Ruim 600 medewerkers werken er dagelijks op topniveau aan voorstellingen van opera en ballet. De website daarentegen, was toe aan vernieuwing. En daar werd Conclusion Experience voor ingeschakeld. We vernieuwden de huisstijl, maakten de website gebruiksvriendelijker en zorgden voor een fijner beheersysteem.

Beter overzicht en een frisse huisstijl


Het project werd onderverdeeld in subprojecten, waarvoor Nationale Opera & Ballet 9 gespecialiseerde partijen selecteerde. Netvlies (part of Conclusion Experience) kreeg de opdracht om de website in Drupal te realiseren. We pakten de navigatiestructuur aan, die door de groei van de site onoverzichtelijk was geworden. Ook de huisstijl en de algehele prestatie werden opgefrist en verbeterd. Daarnaast integreerden we de website en webshop (ticketsysteem) met elkaar, en hebben we het CMS beter werkbaar gemaakt voor een makkelijk beheer. Met de vernieuwingen is:

  • de navigatiestructuur up-to-date en overzichtelijker.
  • de website veel gebruiksvriendelijker.
  • de huisstijl aantrekkelijker en past het beter bij Nationale Opera & Ballet.
  • de omgeving waarin je terechtkomt na je aankoop mooier en duidelijker.
  • het beheer van de website veel minder tijdsintensief.
Nationale Opera & Ballet case 2 image

Een fijne website voor medewerkers én gebruikers


Sinds de lancering van de website (inclusief het nieuwe ticketingsysteem) steeg het aantal online gekochte tickets met maar liefst 23%. Ook de conversie op mobiele apparaten is 11,5% hoger dan voorheen. Daarnaast steeg het aantal nieuwe nieuwsbriefinschrijvingen
per maand met 250%.

Ook achter de schermen ziet het er beter uit. De medewerkers van Nationale Opera & Ballet vinden het beheer van de nieuwe website stukken eenvoudiger. Het scheelt ze tientallen uren per maand.

"We zijn erg blij met het partnership met Netvlies (part of Conclusion Experience). Het niveau van projectmanagement en development hebben we als zeer hoog ervaren en het contact is prettig. Verder denkt Netvlies goed mee, is flexibel en oplossingsgericht. Een schot in de roos!"

Marc Klis, Webmaster bij Nationale Opera & Ballet

Meer Media Cases lezen?

Videoland case Conclusion Experience

Videoland