Betrouwbaarder Kafka-cluster
Frederique bezocht meerdere exclusieve Chalk Talks, waarbij de AWS-experts in een kleine groep bij elkaar kwamen om diep in de materie te duiken. “Zo was ik bij een Chalk Talk over Amazon MSK voor Managed Kafka. Daar werd uitgelegd welke lagen van least privilege (PoLP) je toe kunt passen, erg interessant. Een van mijn take-outs: als je een schema binnen Kafka op de verkeerde manier aanpast, ondervinden al je afnemers daar hinder van. Door dit als een security layer te zien, kun je dat risico met AWS Glue van tevoren afvangen. Dat maakt de betrouwbaarheid van je Kafka-cluster veel groter.” Tijdens dit soort sessies spraken de AWS-experts van Conclusion Xforce met experts van andere bedrijven en een-op-een met de techneuten van AWS. “Interessant om te horen wat hun visie is en waar zij tegenaan lopen”, zegt Frederique enthousiast.
AI-chatbot Amazon Q
Een belangrijk topic tijdens AWS re:Invent 2023 was, hoe kan het ook anders, AI. “Amazon lanceerde interessante AI-tools voor iedereen die gebruikmaakt van AWS”, vertelt Sean. “Ze wisten AI op deze manier relevant en tastbaar te maken, dat vond ik knap.” Frederique vult aan: “Met ingang van AWS re:Invent 2023 ging ook de nieuwe service Amazon Q live, hun AI-chatbot die je binnen alle user interfaces kunt gebruiken. Onze AWS-kennis gebundeld met die van Q vormt een krachtige combinatie.”
Kom naar de kennissessie op 16 januari
Alle opgedane kennis delen de AWS-specialisten van Conclusion Xforce met klanten, collega’s en andere geïnteresseerden tijdens een kennissessie op dinsdag 16 januari. Frederique: “Iedereen is van harte uitgenodigd! Sean, Bert, Laurens en ik geven alle vier een sessie van een half uur. Bij mij zal de nadruk op Managed Kafka liggen.” Sean: “En bij mij op networking. Plus andere waardevolle inzichten die we de bezoekers niet willen onthouden.”