Paul van der Gijp en Emiel Nawijn zijn de aanjagers van dit ambitieuze project bij Conclusion. Ze zijn vastberaden er een succes van te maken. Emiel: “Het echt op de kaart zetten van dit gilde vraagt, met name het eerste jaar, veel tijd en aandacht van ons. Daarna hopen we dat de leden van het gilde elkaar steeds meer uit zichzelf kunnen vinden.”
Even voorstellen
Paul: “Bij Conclusion Consulting begeleiden we digitale transformaties door het mensgericht toepassen van business, change en digitale expertise. Ik werk hier sinds november 2021. Als principal consultant werk ik hier samen met een team van service designers binnen het domein van digitale strategie. Al vroeg in mijn carrière besefte ik het belang van design voor bedrijfstransformatie. Deze impact gaat verder dan alleen 'plaatjes' maken. Bij Conclusion Consulting kreeg ik de gelegenheid om mij verder te ontwikkelen op het snijvlak van design, strategie en transformatie. Dit was precies wat ik zocht.”
Emiel: “Bij Bikkelhart ontwerpen en optimaliseren we digitale klantreizen in de breedste zin van het woord. Sinds januari 2022 ben ik design director van dit bedrijf, maar ik werk hier al sinds de oprichting 15 jaar geleden. Mij is destijds gevraagd of ik de hele designdiscipline binnen het bedrijf wilde opzetten. Ik had toen geen achtergrond in design, wel in psychologie. Dit kwam zeker van pas, omdat we veel gedragswetenschap gebruiken in onze manier van werken. Ongeveer 2,5 jaar geleden werden we onderdeel van 4NG, wat tegenwoordig Conclusion Experience heet. Ik werk hier na al die jaren nog steeds met veel plezier.”
Waarom een Designgilde
Emiel: “Voordat Paul en ik met het gilde wilden starten, brachten we in kaart wat we ermee wilden bereiken. Uiteindelijk hebben we 3 hoofddoelen geformuleerd. Kennisdeling is een belangrijk doel; met het gilde willen we de designexpertise in de breedte optillen en binnen heel Conclusion beter maken. Het tweede doel is dat mensen elkaar kunnen vinden binnen Conclusion. Dat je weet wie er specialist is op welk gebied en waar je kunt aankloppen voor hulp, advies en samenwerking.” Paul: “En dit hangt samen met het derde doel. Doordat je weet wie je moet inschakelen als je een klant zelf niet kunt helpen, kun je de klant toch van dienst zijn en zo een langetermijnrelatie opbouwen.”