Systemen voor je laten werken
Waarde toevoegen doordat je net even die extra stap zet. “Voor veel verschillende opdrachtgevers verzorgen wij bij Conclusion AFAS Solutions (CAS) het beheer van de systemen. Wij komen om de hoek kijken na de implementatiefase vanuit AFAS. Dat is namelijk hét moment wanneer gebruikers gaan werken met het systeem en tegen problemen aanlopen, omdat de kennis en ervaring van de applicatie gewoonweg ontbreekt. De kunst is om het systeem zo in te richten dat het de operatie optimaal ondersteunt. De inventarisatiesessies aan de voorkant, waarbij je het proces uitdenkt en advies uitbrengt, en ook de instructietrainingen aan gebruikers zijn geweldig om te doen. Als business consultant adviseer ik over de vele mogelijkheden die het pakket biedt naast de standaardinrichting. De ervaring die je meebrengt, maakt dat je sneller de gewenste situatie bereikt.” Het leukste aan haar vak is het meenemen van de gebruikers in de (on)mogelijkheden van de software. Hoe de software voor je kan werken als je:
- de juiste taken of signalen inricht;
- de toelichtingen op de juiste plek toont;
- ondersteunende weergaves van informatie beschikbaar stelt;
- soms adviseert bepaalde processen of werkwijzen juist niet in te richten.
“En dan krijg je aan het einde van de dag een enthousiast ‘dankjewel voor de inzichten en de inrichting’. Nou, dan zit ik ’s avonds met een grote glimlach op de bank. Ik kan dan niet wachten tot ik dit de volgende dag weer mag doen!”
Samen werken aan dé ideale inrichting
“Een mooi voorbeeld van hoe wij impact creëren, is de inrichting van de verzuimmodule bij zorginstelling Thebe. Toen het pakket eenmaal geïmplementeerd was, ontstond er een aanzienlijke issuelijst met aanvullende wensen. We moesten bijvoorbeeld een oplossing bedenken voor de zelfsturende teams. Thebe schakelde onze expertise in bij deze procesoptimalisatie. De issuelijst was dermate groot dat we een kennissessie organiseerden met de beheerders en HR-adviseurs om eerst de ideale werkwijze in kaart te brengen. We hielden de huidige inrichting tegen het licht en adviseerden over mogelijke verbeteringen van de verzuimmodule (Wet verbetering poortwachter). We werkten nauw samen aan een betere inrichting voor de gebruikers. Het resultaat was een blije klant die veel gebruikersgemak ervaart.”
Better together
De ander helpen en van elkaar leren, staat bij Conclusion centraal. En dat doen we nét even anders. “Want iedere maand hebben we een sessie die we ‘lessons learned’ noemen. In onze open en vertrouwde cultuur delen we namelijk onze ervaringen, ook de minder goede. Soms maken we fouten of kunnen we iets in het proces beter aanpakken. Juist door deze learnings te delen, behoed je elkaar voor dezelfde fouten. De dagelijkse stand-ups intern met het team zijn ook mooie momenten om even te sparren met collega’s en om een nieuwigheidje of ervaring te delen. Als ik iets vets heb gebouwd dan deel ik dit graag, zodat anderen dit ook kunnen gebruiken.”
Je maakt het met elkaar
“Binnen Conclusion coachen we elkaar! Junioren worden aan senioren gekoppeld om wegwijs te worden in met name het klantcontact. Kortom, we delen graag de insights. En ook buiten de officiële momenten is er veel contact. De samenwerking met eigen collega’s is door de coronasituatie veel intensiever geworden. Beeldbellen en schermen delen blijkt super effectief, want issues lossen we sneller op. Er is altijd wel een collega beschikbaar die de tijd heeft om te overleggen. Kortom, we maken de dingen samen en zoeken elkaar graag op. Ook aan het einde van de werkweek tijdens de online pictionary.”