“In mijn studie heb ik veel geleerd over softwareontwikkeling. Maar het geautomatiseerd deployen van de applicaties die horen bij deze software architectuur, dat was nieuw voor mij. Bij AMIS Conclusion zijn veel applicaties, grote applicaties. Deze grote applicaties worden opgeknipt in kleinere applicaties. Toen ik daar kwam waren ze daar volop mee bezig. Het opknippen van grote applicaties in kleinere biedt veel voordelen. Het onderhoud is overzichtelijker en kleinere applicaties zijn ook toekomstbestendiger. En mijn rol? Die bestond uit 2 stappen. Stap 1 was die nieuwe microservices-architectuur en nieuwe applicaties onderzoeken. En stap 2 was uitzoeken hoe we deze nieuwe applicaties het beste geautomatiseerd live konden zetten (deployen).”
Thuis bij AMIS Conclusion
“Ik ging graag naar kantoor. Elke dinsdag was iedereen van het team er en gingen we altijd samen lunchen. Thuiswerken kon ook. Maar ook dan sprak ik mijn collega’s. Want elke dag om 10.00 uur was er een stand-up in Teams. Dan is er volop gelegenheid om te vertellen wat je gedaan hebt. En wat op de planning staat om die dag te doen. Zo deelde ik mijn voortgang en voelde ik me een volwaardig lid van het team. Als ik ergens tegenaan liep en een vraag had, gebruikte ik ook het Forum. Dit is een online intern platform waar collega’s van het hele bedrijvennetwerk van Conclusion met elkaar informatie delen. De antwoorden hielpen mij weer verder.”
Goede begeleiding
“Het was Niels Mansveld die mij naar AMIS Conclusion haalde. Hij was ook mijn begeleider vanuit het bedrijf. En voor de technisch-inhoudelijke vragen was Jeffrey Resodikromo er, mijn tweede begeleider. Mijn stage was goed geregeld en plezierig. Wekelijks zat ik tijdens een begeleidingsgesprek samen met Niels en Jeffrey en mijn scrumboard aan tafel. Hierop had ik mijn voortgang visueel in kaart gebracht met de scrummethodiek. Er waren weken bij dat ik tegen technische problemen aanliep. Het was tenslotte nieuw voor mij. Dan was het best lastig dat er binnen het projectteam ook weinig ervaring was met deze nieuwe technologie. Toch kreeg ik alle hulp. Ervaringen van collega’s met andere tools gaven mij ook de antwoorden. Uiteindelijk kwam ik steeds verder. Ik kreeg de ruimte om de antwoorden te vinden. De prioriteit lag bij mijn persoonlijke ontwikkeling en daarna kwam het bedrijf en product.”