1. Van supermarkt naar IT
“Voordat ik bij Conclusion kwam, werkte ik voor een creatief marketingbureau. Daar was ik onder andere verantwoordelijk voor alle actiecommunicatie van een grote supermarktketen en stuurde ik een creatief team aan. Hoewel ik het daar erg naar mijn zin had, knaagde er iets aan me. Men zegt altijd dat je op je hoogtepunt moet stoppen en dat deed ik. Ik besloot de stap naar de voor mij onbekende IT-wereld te maken. Als een creatief, outgoing persoon kwam ik ineens in een ander type organisatie terecht. Het duurde even voordat ik helemaal was geland en me de complexe materie rondom een digitale transformatie eigen had gemaakt. Inmiddels zit Conclusion, en in het bijzonder Virtual Sciences Conclusion, in mijn DNA.”
2. Thuiskomen bij Virtual Sciences Conclusion
“Doordat ik Conclusion-breed actief was, kreeg ik een hoop mee vanuit het hele ecosysteem. Heel leerzaam. De eerste jaren werd ik gedetacheerd bij Virtual Sciences Conclusion, Conclusion Consulting en Conclusion AFAS Solutions. In vierdaagse werkweken bediende ik drie labels. Er waren nog geen marketingafdelingen binnen deze Conclusion-bedrijven. Aan mij de taak deze op te zetten. Om écht het verschil te kunnen maken, was focus nodig. Ruim een jaar nu ben ik volledig in dienst bij Virtual Sciences Conclusion. Dat voelt als thuiskomen, omdat ik het vertrouwen krijg om mijn rol vorm te geven. Inhoudelijk schakel ik met onze integratiespecialisten en ik onderhoud korte lijntjes met onze CTO Jos en directeur Robbert. Dit jaar bestaan we 25 jaar en ook rondom dit bijzondere jubileum krijg ik de vrijheid om daar intern en extern op een mooie en inhoudelijke manier aandacht aan te besteden.”
3. Integratiebazen in de spotlight
“Vol verbazing en verwondering kijk ik naar de integratiespecialisten die bij ons werken, die ik heb omgedoopt tot Integratiebazen. Wat zij op integratiegebied doen, is topsport. Dat hebben we twee jaar terug gevat in onze succesvolle Integratiebazen Employer Brand-campagne. Ook hebben we de populaire blogreeks Integratiebazen, in ons jubileumjaar toe aan alweer de 25e editie. Hierin geven we onze integratiespecialisten het podium dat zij verdienen en maken we het werk dat ze doen tastbaar voor klanten en nieuwe collega’s. Omdat de IT’ers die wij zoeken schaars zijn, moet je als bedrijf het achterste van je tong durven laten zien. Dat doen wij in al onze campagnes, wat opvalt in de markt en binnen het Conclusion ecosysteem. Daardoor weten we hartstikke leuke en intelligente mensen aan ons te binden.”
4. Vrijheid in vele vormen
“Vanuit het MT krijg ik de volledige vrijheid om mijn ideeën uit te rollen. Dit geeft het gevoel van ondernemerschap binnen een bedrijf. Ondernemen is mij niet geheel onbekend. Naast mijn werk voor Virtual Sciences Conclusion heb ik mijn eigen bedrijf, ook die vrijheid krijg ik. Er is echt sprake van wederzijds vertrouwen en dat maakt dat het stapje extra zetten geen moeite kost.”
5. Raften in de Ardennen
“Bij Virtual Sciences Conclusion staan we bekend om onze onvergetelijke uitjes. In mijn jaren hier heb ik er dan ook al heel wat meegemaakt. De Integratiebazen Quest in de Ardennen van afgelopen jaar is favoriet. Ik bedacht het concept hiervoor en organiseerde het weekend. Ook al was ik tijdens de dagen zelf helaas doodziek, het was toch heel gaaf. Het raften wilde ik hoe dan ook meemaken, dus onder de pijnstilling ben ik meegegaan. We hadden lol voor tien in die raft. En gelukkig bleven we als een van de weinigen droog, door niet om te kukelen toen we van een watervalletje af moesten …”
Over nog eens 5 jaar, waar staat Sophie dan?
“Dan hoop ik met de bij Virtual Sciences Conclusion bewezen succesconcepten ook andere Conclusion-bedrijven te mogen ondersteunen op het gebied van marketingcommunicatie. Zo werk ik momenteel aan een creatieve marketingstrategie voor First8 Conclusion, samen met hun marketingcommunicatie-professional Linda Elbersen. Zodat we als Conclusion gezamenlijk succesvol kunnen blijven!”