De voldoening van een volle dag
Ook al zit er weinig lucht in Chris’ volle schema, hij ervaart zijn werkdagen niet als druk. “Ik noem het liever gevarieerd. Vanochtend was ik een nieuw team voor Conclusion Accelerate! aan het formeren. Vervolgens had ik een interne update voor een van de grootste klanten van Virtual Sciences Conclusion. Om daarna een structuurdocument te reviewen. Na dit gesprek werk ik aan een presentatie waarmee ik het MT kan bijpraten over onze propositie.”
Tevreden klant, tevreden Chris
‘Waarmaken wat je belooft’, dat is de grootste drijfveer van Chris. “Klanttevredenheid begint met het managen van de verwachtingen. Maak duidelijke afspraken over wat je gaat leveren, maar zorg ook voor focus bij het team om die afspraken waar te kunnen maken.” Dat is de klantkant van Chris zijn werk. “Anderzijds kraak ik graag mijn hersenen over onze eigen strategie. Ik krijg er energie van om op een abstract niveau na te denken over de strategie en de implementatie daarvan vervolgens juist heel tastbaar te maken.”
Vertrouwen en vrijheid
Misschien valt Chris’ rol binnen Virtual Sciences Conclusion het best te omschrijven als ‘professioneel bemoeial’. “Ik vind het heerlijk om me overal tegenaan te bemoeien”, lacht hij. “Zolang het maar wel iets toevoegt. Virtual Sciences Conclusion heeft me het vertrouwen en de vrijheid gegeven om mijn eigen rol in te vullen. Dat waardeer ik erg en dat past goed bij mij.”
De verbinding tussen business en techniek
Als niet-techneut deed Chris inmiddels toch aardig wat ervaring op in de technische wereld. “In mijn baan hiervoor gaf ik leiding aan een club die zich vooral bezighield met het digitaliseren van de primaire procesondersteuning van de Rijksoverheid. Dat deed ik met veel plezier, maar ik wilde graag meer de consultancyhoek in. Bij Virtual Sciences Conclusion zochten ze iemand die de taal van de klant spreekt en de verbinding tussen business en techniek kan leggen. Nou, die rol was op mijn lijf geschreven.”
Altijd al de link met integratie
Je moet hem niet vragen om code te schrijven, maar Chris spreekt de taal van techneuten vloeiend. “Ik heb Bedrijfskundige Informatica en Economie gestudeerd. Ben veel met low-code bezig geweest en heb grote enterpriseprojecten gedraaid. Op die manier had ik altijd al te maken met integratie en directe klantinteractie. Daarom snap ik precies wat er gezegd wordt en weet ik verbindingen te leggen.”
‘Mijn moeder moet het snappen’
Klikte Chris dan ook meteen met zijn veelal technische collega’s bij Virtual Sciences Conclusion? “Ze moesten even aan me wennen, denk ik. Ik ben heel kritisch en resultaatgedreven. Als ik naar werk kijk, doe ik dat met een klantbril op. Ik wil dus ook dat onze oplossingen begrijpelijk zijn. Mijn moeder moet het snappen. Dat was voor sommige collega’s even wennen. Gelukkig zijn we nu met zijn allen volledig op elkaar ingespeeld en is er een hele fijne klik. Met een aantal technisch onderbouwde collega’s kan ik ook goed sparren op strategisch en organisatorisch niveau. Ik kan hier veel leren van de mensen om me heen en ik hoop dat ik ze andersom ook uitdaag iedere dag beter te worden.”
Voetjes van de vloer
Tijdens zijn werk is Chris serieus en gefocust. “Daarmee laat ik niet altijd voldoende van mezelf zien. Mensen verwachten misschien niet dat ik thuis best extravert ben en wel van een feestje houd. Met vrienden op pad, biertjes drinken en voetjes van de vloer, dat werk.” Daarnaast geniet Chris in zijn vrije tijd volop van zijn gezin en gamet hij geregeld. “Met mijn oude studievrienden organiseren we regelmatig een game night, tegenwoordig steeds vaker online. Het hebben van een fijn gezin en leuke vrienden, dat ervaar ik als echte rijkdom.”