Overheid

Binnen overheidsorganisaties dienen veel processen éénzelfde doel: ondersteuning bieden aan burgers. Digitalisering is hierin inmiddels cruciaal. Om processen te stroomlijnen en te versnellen. Om verstoringen en kosten te vermijden. En om medewerkers de digitale kennis en vaardigheden te geven waar niemand bij de overheid nog zonder kan. 

Overheid

Onze klanten

logo Ministerie van binnenlandse zaken en koninkrijkrelaties
Ministerie van Defensie logo
ministerie van justitie en veiligheid logo
UWV logo
Gemeente Amsterdam logo: klanten Implementation

Onze oplossingen

Zoek je een betrouwbare partner mét innovatiekracht? Conclusion brengt overheidsinstanties verder in hun digitale transformatie. Hierbij focussen we onder meer op:

Datagedreven transformatie

Nationaal, provinciaal of lokaal: burgers krijgen te maken met de ruimte van regels en rechten. Hoe complexer die ruimte, hoe belangrijker het voor de overheid is om dichtbij burgers te staan. Tegelijkertijd moeten ook de grenzen van die ruimte gehandhaafd worden. Effectieve inzet en uitwisseling van data maakt hierbij het verschil.   

Procesverbetering

In de grote organisaties die overheidsinstanties veelal zijn, leggen we de vinger op de zere plek: daar waar het hapert in de keten. Doordat logistieke schakels niet goed aansluiten bijvoorbeeld. Of systemen verhinderen dat betrokkenen elkaar snel genoeg vinden. Onze optimalisatietrajecten trekken dat vlot. 

Platformontwikkeling

De term valt nogal eens: de kloof tussen burgers en overheid. In veel situaties weten mensen niet waar ze met hun probleem terecht kunnen. Of hoe ze weer aansluiting vinden als ze aan de rand van de maatschappij zijn terechtgekomen. We ontwikkelen voor verschillende typen overheidsinstanties platforms die helpen om de kloof te dichten.

Organisatieverandering

Digitale transformaties zijn pas succesvol als je ook de mensen in je organisatie mee hebt. Staan ze open voor verandering? Begrijpen ze het belang van de verandering? Vergeet je de menskant, dan is de kans groot dat je als organisatie niet vooruitkomt. Wij helpen overheidsinstanties bij de juiste adoptie van hun digitale transformatie.

Digitale transformatie case overheid klant

Meer cases

Op weg naar omnichannel dienstverlening bij gemeente Nijkerk

De gemeente Nijkerk vroeg Morgens Conclusion de status van de dienstverlening te inventariseren en een advies te geven over de vraag: “Welke quick wins zijn er en hoe kan de gemeente Nijkerk haar dienstverlening verbeterd inrichten en komen tot een omnichannel aanpak?” Lees alles over onze aanpak.

In 9 stappen naar data-integratie en een datagedreven organisatie

Zo haal je met goede integratie waarde uit data.