Heel zwart-wit houdt Eugène zich bezig met nieuwe dienstverlening en Harm met service level agreements (SLA’s) en waardecreatie. Harm: “Maar er is één ding wat ons continu verbindt: klanttevredenheid. Ons antwoord op de uitdagingen van klanten is altijd een gebalanceerde mix tussen mijn delivery-perspectief en het commerciële perspectief van Eugène. Die moeten complementair zijn. Dit lukt alleen als we elkaar doorlopend meenemen, challengen en bijpraten.” Eugène: “We hebben een gezamenlijke uitdaging en verantwoordelijkheid om op de hoogte te zijn van wat er bij onze klanten speelt, en hoe we daarop inspelen.” Harm
De relatie als basis voor succes
Niet het contract, maar relaties zijn de basis van ons succes. Harm: “Wij vinden het relationele stuk belangrijker dan het contract. In een goede relatie zoek je - als het even niet lekker loopt - naar een oplossing.” Eugène: “Als het aan mij ligt zetten we het contract na ondertekening meteen in de kast, kijken we er nooit meer naar en werken we aan de relatie. Contracten zijn er voor het moment dat je uit elkaar wilt. Relaties bouw je op door transparant te zijn in alles wat je doet. En je moet je verdiepen in de klant. Natuurlijk snapt een klant zijn business het beste, maar je moet wel weten wat er speelt.”
Eugène vervolgt: “Mijn credo is: zorg dat je de hele dag zichtbaar bent. Ik ben de hele dag bezig met mensen ontmoeten die ik nog nooit gesproken heb. Wie moet ik spreken om een klant nog beter te begrijpen? Dan loop je vanzelf tegen uitdagingen aan, die wij voor de klant kunnen oplossen.” Harm: “Zoals Eugène zich richt op nieuwe dienstverlening, richt ik mij continu op het verbeteren van bestaande dienstverlening door middel van continuous improvement. Ik ben meer intern gericht, met focus op verbeteringen bij klanten. Waar lopen we tegenaan en wat kunnen we slimmer maken?”