Generative AI voor het beantwoorden van klantvragen
ChatGPT, een chatbot op basis van een Large Language Model (LLM), doet nog altijd veel stof opwaaien. Nu Microsoft het met de dienst Copilot nog makkelijker maakt om ChatGPT toe te passen binnen je eigen bedrijfsomgeving, ontstaat bij velen het idee: dit is hét moment om een chatbot voor klanten of medewerkers te ontwikkelen. Dan hoeven zij niet langer het contactcenter of een servicedesk te bellen voor meer complexe vragen, maar kunnen ze zelf op zoek naar het antwoord. Dat idee is goed, maar er komt in de praktijk nog wel wat bij kijken, weet Bastiaan Sjardin, CTO en AI Strategist bij Future Facts Conclusion.
25 april 2024 | Blog | Door: Bastiaan Sjardin, CTO and AI Strategist at Future Facts Conclusion
Deel
ChatGPT heeft een enorme sprong gemaakt ten opzichte van eerdere chatbots door de rijkheid van het onderliggende LLM
Het succes van generative AI in bedrijfsomgevingen valt of staat daarom met een goede prompt engineering.
Bastiaan Sjardin
CTO en AI Strategist bij Future Facts Conclusion