Conclusion Digital richt zich met ruim 100 professionals op concrete digitale oplossingen voor haar opdrachtgevers zodat ze hun marktpositie ook in dit digitale tijdperk verder kunnen ontwikkelen en verstevigen. Dat gebeurt onder meer door business modellen te ontwikkelen die opdrachtgevers ook echt verder helpen om in hun eigen markt weer innovators te worden. Hoogdravende woorden?
“Nee, daar zijn we niet zo van, we brengen ons werk liever elke dag concreet in praktijk”: Martijn Spek, directeur Conclusion Digital. “Een concreet voorbeeld; samen met één van de grootste leasemaatschappijen ter wereld hebben we een digitaal business model ontwikkeld dat leaserijders veel meer flexibiliteit geeft. Hierbij staat niet de auto centraal, het middel, maar juist het doel, mobiliteit. Je bepaalt als leaserijder zelf in een online portal je mobiliteit. Je kunt kiezen uit een nieuwe of gebruikte auto en die bijvoorbeeld combineren met een elektrische fiets of een ov-kaart. Voordeel voor werkgevers is dat de kostprijs per kilometer aanzienlijk lager ligt en ze minder tijd kwijt zijn aan hun wagenparkbeheer. Na een succesvolle pilot in Nederland staat de leasemaatschappij op het punt om het concept wereldwijd uit te rollen. Een ander voorbeeld is een cliëntvolgsysteem dat we in eigen huis hebben ontwikkeld. De gemeenten Utrecht en Arnhem gebruiken dit, net als het grootste deel van de ruim twintig Veilig Thuis-organisaties. Dit is één van de succesvolle applicaties die we in heel Nederland hebben uitgerold en waarin we blijven investeren om deze geschikt te maken voor andere klanten.”