Altijd relevant zijn
Toekomstbestendigheid heeft alles te maken met relevantie. We willen voor klanten een
one-stop-shop zijn als het gaat om business transformatie en IT-services. Het
Conclusion-ecosysteem bestaat uit ruim 25 bedrijven met ieder een eigen expertise.
Hiermee bieden we een logisch inklikbare dienstverlening: voor iedere klantvraag
realiseren we de juiste fit. Zo kunnen we klanten volledig ontlasten. In een wereld waarin
veranderingen elkaar razendsnel opvolgen, moeten we wendbaar en weerbaar zijn. Waar
onze dienstverlening vandaag aansluit op de markt, kan dat volgend jaar heel anders
zijn. Daarom reflecteren we continu. Waar zijn we goed in? Waarin willen we
doorontwikkelen? Welke blinde vlekken hebben we? De antwoorden op deze vragen zijn
het uitgangspunt om altijd in beweging te zijn.
In de natuur noemen ze dit mechanisme duurzaamheid: zichzelf in stand houden door
om te gaan met invloeden van buitenaf. Binnen Conclusion beleggen we dit in
ondernemend leiderschap. Bij ieder expertbedrijf staan mensen aan het roer die lef
hebben en continu willen ontwikkelen. Is er een specifieke behoefte binnen de markt?
Dan reageren we daarop. Kan een bestaand bedrijf niet in die richting ontwikkelen? Dan
zetten we een nieuw bedrijf op of nemen we een bestaand bedrijf op in ons ecosysteem.
Dat doen we om hogere kwaliteit en meer relevantie te kunnen bieden. Niet voor groei in
volume op zichzelf.
Ecosysteem versterkt innovatiekracht
Vanuit relevantie is de link naar innovatie snel gelegd. Doordat we geen grote, logge
organisatie zijn, maar bestaan uit verschillende expertbedrijven, beschikken we over een
enorme innovatiekracht. De verschillende bedrijven innoveren allemaal op hun eigen
expertise. Het hoort bij ondernemerschap en is noodzakelijk om relevant te blijven.
Innovatie betekent voor ons dat we bovenop opkomende technologieën zitten. Neem
bijvoorbeeld artificial intelligence (AI). Verschillende bedrijven onderzoeken hoe ze deze
technologie inzetten binnen hun eigen bedrijfsvoering, maar ook hoe ze klanten hiermee
verder helpen. Maar waarom 25 keer het wiel opnieuw uitvinden, als je ook van elkaar
kunt leren? Deze krachtenbundeling heeft geleid tot een Conclusion-brede AI propositie
die het uitgangspunt vormt om klanten verder te helpen.
Proposities als deze zijn nodig om samen met de klant naar de toekomst te kunnen
kijken. We onderzoeken wat wij verwachten dat zij nodig hebben om hun doelstellingen
te bereiken. Er valt zoveel te kiezen, maar wat past nu bij een organisatie? Hoe ga je mee
in de continu veranderende wereld? Klanten helpen bij het beantwoorden van dit soort
vragen, daar zijn we heel sterk in. Zo blijven we niet alleen zelf toekomstbestendig, maar
ondersteunen we ook klanten hierin.
Midden in de maatschappij staan
Als laatste heeft toekomstbestendigheid voor ons alles met de maatschappij te maken.
De maatschappij is de toekomst en voor onze toekomst zijn wij afhankelijk van de
maatschappij. We willen klanten met een maatschappelijke impact bedienen rondom
thema’s als de energietransitie, financiën, de bouw, het onderwijs of de
zorgtransformatie. Daarnaast willen we zelf midden in de maatschappij staan door onze
verantwoordelijkheid te nemen in het oplossen van maatschappelijke vraagstukken.
Neem bijvoorbeeld duurzaamheid. Wij geloven dat IT niet alleen een van de oorzaken is
van het probleem, maar ook de weg naar een oplossing. Aangezien wij alles weten van
transformeren en zelf georganiseerd zijn als ecosysteem, willen we graag een
verbindende en faciliterende rol spelen in duurzame samenwerkingsverbanden.
En niet te vergeten: de maatschappelijke relevantie van onze dienstverlening zorgt voor
enthousiasme, energie en bevlogenheid bij medewerkers. Dat vinden we ontzettend
belangrijk, want medewerkers zijn niet alleen onze toekomst, maar ook die van de
maatschappij.
In beweging
Zoals je merkt draait bij Conclusion alles om in beweging blijven. Ontwikkelen,
innoveren, aanpassen en reageren. Alleen als wij onze blik op de toekomst gericht
houden, kunnen we klanten helpen in hun digitale reis naar morgen. Alleen als we zelf de
kunst van het transformeren onder de knie hebben, kunnen we klanten helpen de
digitale vooruitgang te beheersen. Dat is voor ons de sleutel naar duurzaam resultaat.