Bikkelhart nieuwste toevoeging aan digitaal bureaugroep 4NG
-Persbericht-
Overname geeft 4NG uitgebreide expertise op gebied van ontwerpen en optimaliseren van online verkoop en digitale groei.
4NG neemt digitaal bureau Bikkelhart over. Het Amsterdamse bureau is een van de topspecialisten in het ontwerpen, optimaliseren en automatiseren van de digitale klantreis. Met de overname voegt 4NG deze waardevolle kennis en ervaring toe aan hun brede aanbod van digitale diensten, waarmee het zich kan meten met de top van de digitale bureaus in Nederland.
12 januari 2022 | Nieuws | Door: Conclusion
Deel
4NG is een digitaal servicebureau dat via een buy-and-build-strategie zijn groeiplannen verwezenlijkt. Sinds 2021 is 4NG toegetreden tot het ecosysteem van Conclusion. Door kennis en ervaring van meerdere partijen slim te combineren, verbetert het doorlopend de dienstverlening aan de klanten. Bij eerdere overnames van bedrijven als Netvlies en Arlanet versterkte en verbreedde het vooral zijn aanbod en ervaring in de ‘achterkant’ van digitale processen.
Ontwerp én optimalisatie
Bikkelhart is in 2009 opgericht en heeft 40 werknemers in dienst. Het bedrijf kent zijn oorsprong in de financiële dienstverlening, maar inmiddels bedienen ze een breed scala aan topmerken in verschillende branches. Het Amsterdamse digitale bureau is gespecialiseerd in het ontwerpen, optimaliseren en automatiseren van online verkoop en digitale groei. Hun diensten variëren van digitale strategie, UX research en UI/UX-design tot conversie-optimalisatie, marketing automation, leadgeneratie en copywriting.
De combinatie van ontwerp en optimalisatie maakt dat Bikkelhart een unieke positie inneemt in de markt van digitale groei. Het bedrijf blijft volledig onder eigen vlag opereren.
Breder aanbod van diensten op digitaal gebied
“Door deze overname treden we toe tot de top-5 van digitale bureaus in Nederland”, zegt Ton Renes, M&A Director 4NG. “Met Bikkelhart erbij halen we een ontzettend creatieve en ervaren groep mensen aan boord. Het maakt ons in een klap thought leaders op het gebied van UX, UI en conversie-optimalisatie. En het sluit perfect aan op de bestaande diensten die we al bieden, waardoor we onze klanten van begin tot eind van dienst kunnen zijn. We hebben nu in onze bureaugroep 250 digitale experts die zich dagelijks bezighouden met het ontwikkelen en optimaliseren van complete digitale oplossingen voor local heroes.”
‘Completere dienstverlening voor onze klanten’
Bikkelhart wordt geleid door Laurens Hutten en Eric van Diemen, die het bedrijf mede hebben opgericht. “Bikkelhart staat voor bikkelen met hart voor de zaak”, legt Hutten uit. “Wij worden blij van groei. Groei van onze klanten, groei van onze medewerkers én groei van ons bedrijf. We zijn trots op de prachtige merken waarvoor we werken, maar we merken dat er soms behoefte is aan een meer full-service-aanbod. Met 4NG en het netwerk van Conclusion kunnen we onze klanten nóg beter en completer van dienst zijn, zonder ons karakter en unieke aanbod op te hoeven geven.”
‘Uitstekende domeinkennis’
Renes benadrukt dat er nog een voordeel zit aan de overname van Bikkelhart: “Ze hebben ook hele mooie klanten die wij nog niet bedienen, vooral in de financiële en verzekeringswereld. Dat is een mooie aanvulling op ons klantportfolio.” Onder de klanten van Bikkelhart bevinden zich onder andere online verzekeraar Inshared, onlineveilingbedrijf TBAuctions, Amsterdams vervoersbedrijf GVB, betaalkaartdienst ICS, DPG Media en zakelijke financieringsdienst New10, onderdeel van ABN.
Bert Jan de Jongh, Director Business Transformation bij Conclusion: “Sinds 2021 participeert Conclusion in 4NG, waardoor wij onze klanten uitgebreide expertise op gebied van digital experience kunnen bieden. Nu Bikkelhart is aangesloten bij 4NG kunnen we onze klanten ook expertise aanbieden aan de ‘voorkant’ van digitale groei: UX research, digital design, conversie-optimalisatie, copywriting en marketing automation.”
Over 4NG
4NG helpt bedrijven digitaal te groeien en verder te professionaliseren. Binnen gebieden als Design & Technology, Data & Performance en Strategy werkt 4NG voor klanten als WWF, Leaseplan, Buma Stemra en Talpa. 4NG is als groep ontstaan vanuit het in 2002 opgerichte 4net interactive. Naast 4net Interactive maken ook de labels Brainbrothers (sourcing) en Nextfields (strategie & performance), PossibilIT (Dynamic CRM, Salesforce & subscription commerce), Arlanet (Umbraco en Episerver), Netvlies (Wordpress, Drupal, Symfony) en nu ook Bikkelhart onderdeel uit van 4NG.
Over Bikkelhart
Bikkelhart helpt klanten met het ontwerpen, optimaliseren en automatiseren van online verkoop en digitale groei. Bikkelhart is in 2009 opgericht door Eric van Diemen, Laurens Hutten, Johan Bolt en Olav Tulen, waarbij de laatste twee met de overname door 4NG uit het bedrijf zijn gestapt. Het bedrijf is gespecialiseerd in digitale diensten, zoals UX research, UI/UX design, CRO, marketing automation en copywriting en werkt voor klanten als Inshared, GVB, Pathé, ICS, DPG Media, TBA Auctions en New10. Bikkelhart is gevestigd in Amsterdam en heeft 40 mensen in dienst.
Over Conclusion
Conclusion is een IT-dienstverlener die opereert als bruggenbouwer tussen strategie, business en technologie. Het bedrijf onderscheidt zich door het ecosysteem van ruim 26 Nederlandse expertbedrijven op het vlak van business transformatie en IT-services. Ieder van deze bedrijven is een autoriteit op het eigen vakgebied. Gezamenlijk begeleiden zij middelgrote tot grote bedrijven en overheden op hun digitale reis naar morgen. Conclusion neemt verantwoordelijkheid voor missie- en maatschappijkritische bedrijfsprocessen en systemen, in het hart van de Nederlandse samenleving.