De eerste stap in dit proces is het vastleggen van de techniek. Met welke producten moet er gewerkt worden? Hoe worden deze gemonitord? Hoe kunnen we deze automatiseren en hoe koppelen we het netwerk aan elkaar? Allemaal vragen die als basis dienen tot het vinden van de juiste oplossing.
Nadat de basistechniek vastgelegd is, wordt de operatie doorgesproken. In overleg met de klant wordt bepaald hoe onder andere de operationele processen moeten lopen, hoe het beheer gedaan wordt en hoe omgegaan moet worden met o.a. patching en antivirus.
Nu de basis voor de techniek en operatie vastgelegd is kan er gekeken worden naar de organisatie en het verloop van de samenwerking. Om samen op te trekken voor hun partnerklant dient duidelijk gemaakt te worden hoe de organisatie eruit komt te zien, wat er van elkaar verwacht wordt en wordt duidelijk gemaakt hoe ons 24x7 Operations Center en ketenregie werkt. Alles om de klant duidelijk te maken wat de mogelijkheden zijn en samen tot een gewenste oplossing te komen.
Ten slotte wordt de tooling besproken voor de gewenste oplossing. Van monitoring, CI/CD tot aan versiecontrole en effectieve processen. Samen met de klant wordt alles doorlopen om ervoor te zorgen dat voor iedereen helder is hoe de roll-out van de oplossing eruit komt te zien en de oplossing gepresenteerd kan worden aan de partnerklant.
Aan het einde van het traject zijn de klant en Conclusion Mission Critical samen tot de optimale oplossing gekomen voor de partnerklant, én heeft de klant meer inzicht in hun eigen ideale IT-omgeving. Een win-win.