De toekomst van klantondersteuning: Dynamics 365 Contact Center
Telefoon, e-mail, social media, een chat op de website, WhatsApp: klanten kunnen op allerlei manieren met organisaties in contact komen om een vraag te stellen of klacht in te dienen. Flexibel voor de klant, maar vaak complex voor de organisatie in kwestie. Een spaghetti aan informatie ontstaat, met stukjes klantinformatie versnippert over allerlei systemen. Breng dat als servicemedewerker maar eens op een snelle manier bij elkaar om een klantvraag te beantwoorden. Het is voor veel organisaties een terugkerende uitdaging, want klanttevredenheid en -loyaliteit zijn belangrijker dan ooit.
Voor deze uitdaging heeft Microsoft een nieuwe, veelbelovende klantenserviceoplossing ontwikkeld: Dynamics 365 Contact Center. Dit is een vanaf de grond opgebouwd systeem voor omnichannel engagement waarin alle Microsoft-technologie samenkomt. Het is wat ons betreft dé technologie om jouw klantenservice onderscheidend goed en tegelijkertijd toekomstbestendig te maken.
17 december 2024 | Blog | Door: Dennis Lutjohann
Deel
Een klant doet op zijn website de belofte dat hun klanten binnen een bepaald aantal seconden iemand aan de lijn krijgen. Aan die belofte houdt de organisatie zich, maar de uitdaging zat daarna. Zodra iemand aan de lijn hing, moesten medewerkers in meerdere systemen zoals Excel en allerlei apps zoeken om een beeld te vormen van de klant. Laat staan dat er inzicht was in de vragen en problemen waarover gebeld werd. Het gevolg? Lange telefoongesprekken. Samen met de klant hebben we alle (klant)informatie samen laten komen in een CRM-systeem, met daarbovenop de Contact Center-oplossing. Klanten krijgen hierdoor nog steeds binnen het beloofde aantal seconden iemand aan de lijn, maar worden beter, sneller én op een meer persoonlijke manier geholpen.