DOOH-voorspellingsmodel voor veranderende omstandigheden
Een vooraanstaande aanbieder van Digital Out of Home (DOOH) campagnes verkoopt advertentieruimte op externe digitale displays op basis van bereik, duur en soms specifieke locaties. Het vaststellen van dit bereik gebeurde voorheen met behulp van voorspellingsmodellen gebaseerd op historische gegevens, aangevuld met actuele datasets voor het lopende jaar zoals vakantieperiodes, feestdagen, etc. Na verloop van tijd bleken de traditionele voorspelmethoden niet langer toereikend. Zo zorgden pieken in de coronapandemie voor een afname van het aantal reguliere reizigers en toeristen, terwijl mensen bij een versoepeling van coronamaatregelen juist weer en masse de winkelstraten introkken.
De DOOH-aanbieder schakelde de expertise van Future Facts Conclusion in voor het ontwikkelen van een oplossing om adverteerders te kunnen voorzien van een nauwkeurige voorspelling van het bereik in de doelgroep, rekening houdend met continu veranderende omstandigheden.
Klant
Conclusion
Markt
Zakelijke dienstverlening
Thema
Verbeter prestaties door slim innoveren
Publicatiedatum
4 april 2024