Uitdagingen van remote werken
Gemiddeld gaan de Furorianen eens in de zes weken naar Bern. ‘Het is een mooie stad, de binnenstad staat zelfs op de Werelderfgoedlijst, dus dat is absoluut geen straf,’ lacht Richard. ‘Maar het is vooral fijn om dan weer even in het echt te kunnen samenwerken. Dat gaat nu eenmaal makkelijker als je naast elkaar zit, ook over de teams heen.’
Richard zegt dat hij het fantastisch vindt dat het grootste deel van dit project remote kan, maar dat remote werken ook een keerzijde heeft: ‘We hebben veel minder direct contact met de eindgebruikers. Die taak ligt nu bijna volledig bij het team van de Insel Gruppe. Zij halen de informatie op en zorgen dat er beslissingen genomen worden, en vervolgens verwerkt iemand van ons die beslissingen in het systeem. Dat is niet altijd even handig, al helemaal niet als het systeem in het Duits is. Maar aan de andere kant: zonder onze hulp was dit project niet geweest waar het nu is, dus het is vooral aan onze zijde een kwestie van verwachtingen bijstellen.’
Impact maken
Op de vraag of Richard trots is op dit project, begint hij direct te knikken. ‘Ja, heel trots zelfs. We doen belangrijk werk dat dicht bij de inhoud blijft, en als dat dan op deze schaal lukt, zowel qua aantal medewerkers als qua inhoud, dan vind ik dat wel heel bijzonder.’
Hij gaat verder: ‘Als je Furore inhuurt, krijg je mensen die er echt voor gaan. We willen allemaal graag impact maken en hebben passie voor wat we doen binnen de ZorgICT. We lossen misschien geen wereldproblemen op, maar op ons niveau helpen we wel mee om de zorg in binnen- en buitenland beter, efficiënter, sneller, goedkoper en slimmer te maken. En dat verveelt nooit. En Epic breidt de markt in Europa steeds verder uit; we staan, samen met onze partners, klaar om onze Epic-expertise in te zetten in al die mooie projecten.’