De opdrachten
De deelnemers kregen 5 totaal verschillende opdrachten. Per opdracht was er een tijdslimiet van 30 minuten. Je had echt je hardcore java skills nodig en de opdrachten varieerden van het uitwerken van algoritmen tot het gebruik van bekende en minder bekende Java API’s. Er kon niet gegoogled worden, wel hadden de duo’s de beschikking over een extra toetsenbord.
Ze konden alleen gebruikmaken van de standaard Java SDK, er was geen framework kennis nodig. Door gebruik te maken van een aantal meegeleverde tests konden de teams hun oplossing controleren en daar soms ook extra punten mee verdienen. Dachten ze de juiste oplossing te hebben, dan konden ze die indienen. Was de opdracht goed, dan kregen ze de resterende tijd aan punten plus een bonus.
Per opdracht kregen de deelnemers een beknopt Java project waarvan je in regel slechts één bestand kan aanpassen.
Roman Numerals – de opdracht was bedoeld als warming-up, om lekker in te komen in de Masters of Java. Het ging om het omzetten van Romeinse cijfers naar ons tientallig stelsel.
Hierarchical Timing Wheels - een algoritmische opdracht waarbij een HTW algoritme afgemaakt moest worden. Hiermee kun je heel efficiënt veel timers op verschillende soorten klokken (denk aan onze 24h klok, of aan die van mars) draaien.
Hacking the server - hier moest men een oude CI/CD server aan de praat krijgen door hem te ‘hacken’. Heeft iemand de Wolfenstein3D en andere hele oude referenties gevonden?
Emoji Palindrome Finder – Misschien wel de meest gehate en besproken opdracht 😊 (zeggen wij vol trots). Het vinden van een palindroom in een stuk tekst, alleen rekening houden dat de huidskleur van emoji’s niet uitmaakt.
Disappearing tasks - de uiteindelijke bughunt: waarom verdwijnen er sommige taken in deze implementatie?