Helpen met de missie van Heijmans

Een ambitieuze bouwonderneming met een uitgesproken maatschappelijke en innovatieve agenda, dat vraagt om een IT-dienstverlener die op alle fronten meebeweegt. Goed toegeruste medewerkers die optimaal worden gefaciliteerd met de juiste hardware, software en connectiviteit zijn een voorwaarde voor innovatie. Heijmans moet staan als een huis. Hoewel Heijmans graag zelf bepaalt hoe en waar moet worden geïnnoveerd, trekken Conclusion en Heijmans samen op.

Klant

Heijmans

Heijmans

Markt

Industrie

Publicatiedatum

20 april 2022

Heijmans

Bouwbedrijf Heijmans – beursgenoteerd en meer dan 4.500 medewerkers tellend – staat al sinds 1923 midden in de samenleving. Wij zijn makers van de gezonde leefomgeving; we bouwen voorzieningen waar mensen in werken en wonen en we realiseren slimme infrastructuur voor mobiliteit en energie,” licht CIO Hendrik-Jan Smaal toe. Daarom zijn onze activiteiten ook nauw verbonden met de duurzaamheidsagenda. Denk aan waterbeheer, hittebescherming, de woningmarkt en CO2-uitstoot. Maar ook aan sociale cohesie en natuur-inclusiviteit. De missie van Heijmans is om toe te voegen in plaats van te onttrekken. Ofwel: wij willen de omgeving beter achterlaten dan we deze aantroffen.”

De missie van Heijmans is vervat in het credo verbeteren, verslimmen en verduurzamen’. Bijvoorbeeld door gebruik van systemen in de gebouwde omgeving die data genereren. Die kunnen niet alleen het bouwproces zelf slimmer maken, maar kunnen ook leiden tot nieuwe digitale diensten op het gebied van domotica of sensortechnologie. Hiervoor heb je een stevig fundament aan IT-voorzieningen nodig.

Continu verbeteren

Digitale technologie helpt – samen met fysieke technologie – om het hoofd te bieden aan uitdagingen van deze tijd. Daarom moet onze IT-omgeving goed op orde zijn – je hebt immers data nodig om de digitale transformatie te kunnen doorvoeren,” stelt Smaal. Als verbeteren, verslimmen en verduurzamen je doelstellingen zijn, zal je bij IT-voorzieningen niet alleen moeten kijken naar de technische performance van IT-diensten, maar ook naar de echte toegevoegde waarde daarvan. Die komt tot uiting in de mate waarin ze bijdragen aan de doelstellingen van het bedrijf en dus van medewerkers. Het kunnen beschikken over gerichte feedback van de eindgebruiker is dus essentieel; iets wat we de afgelopen tijd steeds verder hebben doorgevoerd. Voor het verbeteren van IT-voorzieningen zal de IT-organisatie nauw moeten samenwerken met collega’s in de verschillende bedrijfsonderdelen die dichter op de operatie zitten.” 

Een nieuwe samenwerking

Anderhalf jaar geleden liepen de contracten met de vorige IT-serviceprovider af; Heijmans heeft zich – midden in de coronapandemie – eerst gericht op de overgang van IT-diensten van de vorige naar de nieuwe IT-serviceprovider, Conclusion. Dat was geen geringe klus: het ging om het beheer van 4.500 IT-werkplekken op basis van Windows10 en Office 365, inclusief de gehele servicedesk en on-site support; om het device management/​deployment op basis van Autopilot & InTune; om het beheer van het achterliggende serverlandschap en het beheer en de doorontwikkeling van verschillende op Microsoft Azure gebaseerde clouddiensten. De overgang van deze kavels was een flinke verandering die voor extra druk op onze IT-organisatie en de dienstverlener heeft gezorgd. Toch is de gebruikerstevredenheid tijdens en na de overgang niet gedaald,” aldus Smaal. 

doornemen van ketenregie met de klant

Conclusion in de industrie

De industrie is één van de markten waar we met het Conclusion ecosysteem écht impact maken. Ben je benieuwd naar onze gezamenlijke dienstverlening in de industrie?

Terug naar het case overzicht