Rondom de livegang van het HR-serviceportaal zijn alle stakeholders geïnformeerd en meegenomen. “Maandelijks geven we een demo waarin we alle optimalisaties in het HR-systeem, waaronder het HR-serviceportaal, laten zien aan recruitment, de HR Business Partners van de werkmaatschappijen en leidinggevenden”, vult Patrick aan. “Dat zorgt voor positieve reacties en constructieve feedback. De HR-medewerkers hebben we tijdens meerdere sessies opgeleid in het gebruik van het serviceportaal. Ook is er een instructiehandboek gemaakt.”
Resultaat: gebruiksvriendelijk HR-serviceportaal met veel potentie
Het nieuwe HR-serviceportaal van Conclusion biedt één centraal punt waar zowel management als medewerkers hun vragen kunnen insturen en acties kunnen inschieten. “Aan de achterkant kunnen wij eenvoudig monitoren en op basis van data-analyses sturen”, legt Patrick uit. “We zien realtime hoe snel acties uitgevoerd worden, hoeveel vragen er binnenkomen en welk cijfer HR krijgt voor de afhandeling.” Bijkomend voordeel: “Als een manager ergens niet uitkomt, kan zij of hij direct in het systeem een vraag insturen.”
Momenteel zijn de mailboxen nog actief, maar de komende tijd wordt de definitieve overstap naar het HR-serviceportaal afgerond. Patrick: “Dan staat de 1.0-versie live. Dat gaan we goed communiceren naar alle partijen, zodat iedereen het portaal ook daadwerkelijk gaat gebruiken. Het achterliggende systeem blijft uiteraard in ontwikkeling.” Patrick blikt kort vooruit: “Andere bedrijfsonderdelen binnen Conclusion zien nu al de kracht en werkzaamheid van het serviceportaal en willen in de toekomst ook graag worden toegevoegd. Dat is een bevestiging van het mooie werk dat ons team neergezet heeft.”
Over Conclusion
Conclusion is een organisatie met meer dan 25 verschillende bedrijven in één ecosysteem. Met ruim 2.500 collega’s verbeteren we kritische bedrijfsprocessen van onze klanten met technologische oplossingen. We werken samen als het kan en hebben op het juiste moment, de juiste mensen aan tafel. Experts in hun vakgebied, die elkaar aanvullen, scherp houden en uitdagingen vanuit verschillende perspectieven bekijken. De ontwikkeling van het HR-serviceportaal voor de eigen organisatie is hier een goed voorbeeld van.