Welke game-elementen je het beste kan toevoegen aan een leeroplossing, is afhankelijk van de doelgroep, de context van de organisatie en de doelstelling. Wij kijken altijd goed naar wat medewerkers motiveert en waar zij op ‘aan gaan’. Hiervoor zetten we onder andere de player types van Bartle in. Bij het opstellen van persona’s onderzoeken we welke player types het beste bij de doelgroep passen:
- Achievers worden gedreven door het behalen van doelen en het verdienen van prestaties.
- Explorers genieten van het ontdekken en verkennen van de spelwereld.
- Socializers vinden plezier in het sociaal interactie en samenwerken met andere spelers.
- Killers zijn competitief ingesteld en genieten van het verslaan van andere spelers.
Afhankelijk van de samenstelling van de doelgroep zetten we een mix aan game-elementen in die aansluiten bij de motivaties van de doelgroep. Zo zetten we alleen de gamification-elementen in waar de doelgroep goed op reageert.
Gamification is daarmee een mooi middel waarmee we medewerkers in beweging kunnen krijgen. Om zo daadwerkelijk op de werkvloer het verschil te maken.