Impact Festival – Samen met onze klanten vieren we 30 jaar Bright Alley

Dit jaar blaast Bright Alley 30 kaarsjes uit. Op 27 maart vierden we dit samen met onze klanten met een Impact Festival.

9 april 2025   |   Nieuws   |   Door: Bright Alley I Conclusion

Deel

Mensen staan in groepjes te praten en te borrelen in een open ruimte met hoge plafonds en veel licht. De ruimte heeft een industriële uitstraling met betonnen vloer en is aangekleed met ludieke elementen zoals karpetten en schemerlampen. Er hangen feestelijke lichtslingers. In het midden van de ruimte staat een kleurrijke richtingaanwijzingspaal. Op de achtergrond is een glazen deur te zien die naar buiten leidt.

27 maart, 11.00 uur:  Met een paar goed gerichte  hamerslagen zet Mirte de kleurrijke richtingaanwijzer in elkaar, terwijl Niek, Sytse en Diederick op de playground koortsachtig in de weer zijn met retro tv’s, snoertjes, en videogames uit de jaren ‘90. Na deze laatste klusjes ligt het festivalterrein  klaar om samen met onze klanten 30 jaar Bright Alley te vieren tijdens ons Impact Festival. Buiten schijnt het zonnetje op de prachtige Metaal Kathedraal, en we voelen aan alles: Dit gaat een geweldig Impact Festival worden.

13:30 uur: de eerste klanten druppelen binnen en halen hun festivalbandje op. Joan drukte iedereen op het hart om het bandje vooral niet weg te gooien na het festival, maar in de potgrond te doen om later te kunnen genieten van vrolijke bloemetjes.

Mirte monteert het laatste kleurrijke bordje in de richtingaanwijzingspaal.
De afbeelding toont een groep mensen in een grote, historische ruimte met hoge plafonds en rijk versierde, roze aangelichte, gotische bogen; duidelijk een voormalige kerkruimte. Op de achtermuur hangt een presentatiescherm. Mensen praten in groepjes in afwachting van de presentatie.
5 deelnemers aan de workshop ‘design thinking’ zijn druk aan de slag, in een ruimte die eruit als een yurt. Eén persoon schrijft op een flipover. De anderen kijken aandachtig naar het papier.
7 mensen poseren voor een photobooth met een gouden glitterachtergrond. Ze dragen feestelijke kleding en accessoires zoals feesthoedjes.
Bezoekers staan in de pauze buiten in de zon te borrelen op het achterplein van de Metaal Kathedraal.
Een houten schaal met daarop stukjes chocoladecake en havermoutkoekjes. De chocoladecakejes hebben een wit logo met blauwe tekst "BRIGHT JAAR ALLEY" erop gedrukt. De schaal staat op een houten tafel.
Het Bright Alley team poseert enthousiast voor een groepsfoto in de centrale ruimte van de Metaal Kathedraal. De ruimte heeft een industriële uitstraling met decoratieve elementen zoals planten en kunstwerken.

14.00 uur: De start van het programma in sprookjesachtige sfeer van het Hemelrijk levert wat commotie op; gaat er nou iets fout? Toch niet. Via een paar slimmigheden in hun presentatie laten Eefje en Mirte het publiek voelen hoe belangrijk digitoegankelijkheid is.

Uiteraard is er een blokkenschema om iedereen te helpen bij de opties voor de rest van de middag. Valt de keuze op ‘AI in de praktijk’, ‘Design Thinking’ of ‘Meetbare impact’. Sommige klanten kunnen tussen de sessies door de verleiding niet weerstaan om toch snel nog een poging te wagen met Duck Hunt, Super Mario of een kopje koffie in het zonnetje. Ook de photobooth vindt gretig aftrek.

17.30 uur: Geen festival zonder muziek en een goede DJ. Tijdens de afterparty speurt iedereen gretig in de platenbakken van de Vinyl DJ, om zijn favoriete gouwe ouwe te laten draaien. Een waardige afsluiter om samen met onze klanten na te genieten van de dag en te proosten op ons jubileum.