Effectief en toegankelijk leren door Multimedia Principes
In de afgelopen jaren is de vraag naar digitale leeroplossingen, zoals e-learning en serious games, enorm toegenomen. Deze verschuiving naar digitaal leren biedt mogelijkheden om leren aantrekkelijker en effectiever te maken, mits het goed wordt ontworpen. Hier komen de Multimedia Principes van Richard E. Mayer in beeld. Deze principes bieden een bewezen didactisch kader voor het ontwerpen van multimediale instructie die niet alleen leeruitkomsten optimaliseert, maar ook essentieel is voor digitoegankelijkheid.
Bij Bright Alley geloven we dat effectief en toegankelijk leren hand in hand gaan. Daarom passen ook wij de Multimedia Principes toe in de ontwikkeling van onze digitale leeroplossingen, met het oog op zowel leerresultaten als inclusiviteit.
Maar wat houden deze principes precies in, hoe passen wij ze toe en wat is de toegevoegde waarde? Onze collega Mirte Bergman schreef er een blog over.
20 februari 2025 | Nieuws | Door: Bright Alley I Conclusion
Deel





