Bright Alley viert 30 jaar innovatie en impact – Een terugblik en blik op de toekomst!

Dit jaar markeert een bijzondere mijlpaal: Bright Alley bestaat 30 jaar! Een moment om trots op te zijn, om terug te kijken op wat we hebben bereikt in digitaal leren én om vooruit te blikken op wat nog komen gaat.

20 januari 2025   |   Nieuws   |   Door: Bright Alley I Conclusion

Deel

Een hand houdt een koekjesstempel vast waar 30 jaar Bright Alley op staat

Van websites tot digital learning: Een reis door 30 jaar innovatie

Onze reis begon in 1995 als onderdeel van het Nederlands Omroepproduktie Bedrijf (NOB) in Hilversum, onder de naam NOB Interactive.  In de beginjaren was e-learning slechts een klein onderdeel binnen het bedrijf. De focus lag destijds vooral op het ontwikkelen en onderhouden van websites, digitale media en interactieve marketing- en communicatiecampagnes.

In de jaren daarna werd e-learning steeds belangrijker. Onder onze nieuwe naam Bright Alley groeiden we uit tot een pionier in het vakgebied van wat we inmiddels digital learning noemen, met een breed portfolio van inspirerende projecten en oplossingen. Ons aanbod bleef zich ontwikkelen: van interactieve e-learningmodules, serious games, performance support en gamification tot onze eigen continuous-learningoplossing, de PowerApp.

Deze reis bracht ons naar waar we nu staan – een organisatie die impactvolle en creatieve oplossingen maakt door didactiek, design en technologie te combineren tot maatwerk digitale leeroplossingen met impact.

Eefje Albers (directeur Bright Alley): In 2009 stapte ik voor het eerst binnen bij Bright Alley voor mijn afstudeeropdracht. Van de mooie reis van 30 jaar heb ik daarmee iets meer dan de helft van dichtbij mee mogen maken. Bright Alley was toen, en nu nog steeds, een bedrijf waar unieke mensen werken met enorm veel enthousiasme voor het vakgebied, die leergierig zijn en heel veel plezier hebben samen. Ik ben trots dat we ook na 30 jaar met deze mooie club nog steeds impactvolle oplossingen mogen maken voor onze klanten, waar we vaak al jarenlang mee samenwerken.

Zo'n mooie mijlpaal is ook een goed moment om eens door foto's van de afgelopen 30 jaar te bladeren. Een paar pareltjes die we vonden is ons archief:

Een groepsfoto van Bright Alley medewerkers in foute kersttruien die uitbundig juigen
Een hele oude korrelige foto van bijna 30 jaar geleden. Twee collega's staan in een beursstand TV scherm waarop de producten van Bright Alley worden getoond
Een teamfoto van het Bright Alley floorbalteam. Klaar voor actie met mooie witte Conclusion T-shirts en de floorballstick in de hand.
Een kajak ligt in een slootje aan de rand van het weiland. Een collega houd de kajak op zijn plaats. Een andere collega helpt twee dames om uit de kajak te stappen

Voor een uitbereider inkijkje in onze geschiedenis, zie ook: https://www.conclusion.nl/bright-alley/nieuws/25-jaar-bright-alley

2023: Onderdeel van Conclusion Experience

Sinds 2002 zijn we onderdeel van Conclusion. In 2023 maakten we de overstap naar Conclusion Experience, de digitale bureaugroep van Conclusion die organisaties ondersteunt bij elke stap in de digitale klantreis en gebruikerservaring.

Deze stap markeert een nieuwe fase voor Bright Alley. Nu, meer dan ooit, spelen branding en communicatie een cruciale rol in het effectief bereiken en activeren van mensen. Als onderdeel van Conclusion Experience brengen we digitaal leren en digitale ervaringen samen en tillen we onze leerervaringen opnieuw naar een hoger niveau, waarbij de doelgroep altijd centraal staat.

De MT-leden van beide partijen proosten met een glas champagne in de hand. Confetti dwarrelt uit de lucht.

Blik op de toekomst: drie thema's centraal

Hoe zien wij de toekomst van digitaal leren? Voor ons staan de komende periode in ieder geval deze drie thema’s centraal:

  1. Digitoegankelijkheid (WCAG): Inclusief leren is de norm. We maken digitale leeroplossingen toegankelijk voor iedereen en verbeteren onze oplossingen telkens.
  2. AI in digital learning: Kunstmatige intelligentie biedt kansen om leeroplossingen slimmer, persoonlijker en effectiever te maken. Daarnaast optimaliseert AI het ontwikkelproces – hierbij is ons uitgangspunt altijd een veilige en verantwoorde toepassing.
  3. Meetbare impact: Innovatie is pas waardevol als het resultaat oplevert. Samen met onze klanten maken we leren en ontwikkelen meetbaar, zodat we bijdragen aan betere prestaties van medewerkers.

Vier met ons mee

Op 27 maart nodigen we onze klanten uit voor een speciaal klantevenement waarin we bovenstaande thema’s tot leven brengen. Daarnaast delen we het hele jaar door inspirerende verhalen, inzichten en ervaringen online en hebben we nog meer leuke dingen in petto. Blijf ons volgen en vier dit bijzondere jubileumjaar met ons mee!

Dankzij jullie

30 jaar Bright Alley is niet alleen ons verhaal, maar ook dat van onze klanten, partners en oud-collega’s. Samen maken we leren leuker, innovatiever en effectiever. Bedankt voor jullie vertrouwen en samenwerking – op naar de volgende 30 jaar!