Bright Alley wil voor de go-live datum intern medewerkers enthousiasmeren zodat zij als ambassadeur naar buiten treden met de app. We willen werkgevers motiveren en het exclusief maken dat zij nu al hun interesse kunnen tonen. De app is per slot van rekening the next step! Zo starten we de buzz dat er iets heels tofs aan komt. En staat iedereen klaar op de go-live datum.
Om dit te bereiken ontwikkelden we een aantal rijk vormgegeven leermiddelen:
- Animatie
Aan de hand van een korte, heldere: animatie maken werkgevers kennis met het werkstrafportaal. Waarom gebruikt Reclassering Nederland dit? Wat kun je ermee en wat wordt er van je verwacht als je de app gebruikt? - One-pager (website)
Voor dit portaal wil je in de rij staan. En dat kan. Op de one-pager zie je de go-live datum aftikken, de animatie en kun jij je vast aanmelden als bèta user om de app te gebruiken. - Quick reference card met basisfunctionaliteiten
Met de fysieke quick reference card op zak kunnen intern begeleiders externen snel wegwijs maken in het portaal.
Door te laten zien dat het werkstrafportaal de werkgever helpt om urenregistratie efficiënter, gemakkelijker, zorgvuldiger en veiliger af te handelen, is de kans op adaptatie groter. Het kost ze geen extra tijd, het portaal gaat juist vóór hen werken!