PwC | Fiscale dilemma’s bespreekbaar maken in VR
Of het nou de discussie over de lage bijtelling van elektrische auto’s is op een verjaardagsfeestje of de fiscale rol bij de verduurzaming van de maatschappij in een talkshow en op social media; er is genoeg te doen rondom belastingen. PricewaterhouseCoopers (PwC), het bekende internationale accountants- en belastingadviseurbedrijf zocht een manier om samen met belanghebbenden een deep dive in de materie te doen. Om op een aantrekkelijke manier fiscale dilemma’s van alle kanten inzichtelijk en bespreekbaar te maken. Wij ontwikkelden samen met PwC Talk About Tax – een interactieve VR-game om vanuit verschillende invalshoeken fiscale dilemma’s te bespreken met belanghebbenden.
Klant
PricewaterhouseCoopers
Markt
Financiële dienstverlening
Thema
Compliance in je cultuur
Publicatiedatum
9 februari 2022
“De inzet van gamification voor inzichtelijk maken van verschillende invalshoeken op fiscale dilemma’s was nieuw voor PwC. We begonnen het project dan ook zonder te weten waar we zouden eindigen. Bright Alley heeft via de agile manier van werken ons hier heel goed in begeleid. Met een geweldige game als resultaat.”
- Hayte de Jong, lid van het PwC-team.