CZ | Een game voor het vinden van talent

CZ is altijd op zoek naar talent om haar strategie te verwezenlijken. Best lastig voor een zorgverzekeraar, het is niet het eerste bedrijf waar een talentvolle IT’er of finance professional aan denkt. Zonde, want CZ is een modern en innovatief bedrijf met een maatschappelijke opdracht. Mensen hebben vaak geen goed beeld van de dynamische wereld van de zorg.

Klant

CZ

Logo CZ

Markt

Financiële dienstverlening

Thema

Onboarding

Publicatiedatum

15 juni 2020

Geintresseerde speelt de game op een laptop

Potentiële nieuwe medewerkers en stagiairs kruipen in de huid van de directie.

CZ stelde Bright Alley daarom de volgende vraag: Help ons potentiële stagiairs en nieuwe medewerkers te enthousiasmeren voor CZ en het zorgveld in het algemeen. CZ had al de nodige ervaring met het organiseren van inhouse dagen, maar een aansprekend format voor deze doelgroep: dat was er nog niet. Hoe maken we deelnemers aan inhouse dagen enthousiast voor werken bij CZ ? Hoe krijgen we inzicht in hun kwaliteiten en persoonlijkheden? En hoe raken deelnemers zo enthousiast dat zij ook aan hun vrienden vertellen hoe innovatief en inspirerend CZ is? Belangrijk voor de employer branding van CZ.

Als ik de baas was van CZ

We ontwikkelden een spel dat deze jonge talenten o.a. tijdens inhouse dagen spelen in multidisciplinaire groepen. Onder tijdsdruk én in concurrentie met anderen. Zo kunnen zij laten zien wat zij in huis hebben en tegelijkertijd kennis maken met de dynamiek van het zorglandschap. 

In deze game vormen de deelnemers in groepjes de directie van CZ. Samen zoeken ze naar oplossingen voor dilemma's zoals CZ die tegenkomt. Zo leren ze hands-on over CZ en het zorglandschap waarin CZ opereert. De game bestaat uit twee delen: een digitaal zorglandschap dat spelers vrij spelen en opdrachten in de fysieke ruimte. 

Joyce van Herk, Learning & Development specialist bij CZ:
 “Het gebruik van de game bevalt prima. We kunnen de game spelen waar en wanneer we dat willen. Dat doen we op inhouse-dagen bij CZ zelf, op campus-events bij opleidingsinstituten en ook in CZ-teams. HRM-collega’s begeleiden de game en updaten regelmatig de vragen samen met de business om het spel actueel te houden.”

Tijdens een spel laten mensen zien wie ze zijn

Met deze game leren CZ en de deelnemers elkaar snel goed kennen. Deelnemers krijgen een goed beeld van CZ als werkgever, ze zien de uitdagingen en de innovatieve oplossingen die CZ biedt. Tegelijkertijd wordt het voor CZ eenvoudiger om een goede indruk te krijgen van de deelnemers. De game laat zien in hoeverre zij enthousiasme, leiderschap, initiatief en ondernemerschap tonen en hoe zij omgaan met de probleemanalyse.

CZ is te spreken over het nieuwe inhouse format en wil graag het spel verder uitbouwen: 

Met deze game stap je even in de wereld van CZ. Dat is leerzaam en ook erg leuk. We merken dat studenten dan echt ‘aan’ gaan. Game on!

CZ