Astellas | Kennis altijd up-to-date met PowerApp van Bright Alley

Bèta-3-adrenoceptor-agonist? Gemetastaseerd CRPC? Hoeveel milligram schrijf je voor van een product? Dit zijn begrippen en vragen waar de sales- en marketingmedewerkers van multinationaal farmaceut Astellas dagelijks mee te maken krijgen. In gesprekken met artsen moeten zij goede adviezen en uitleg kunnen geven, zónder een geneeskundediploma op zak. In het belang van patiënten is kennis van zaken belangrijker dan ooit voor hen. Kortom: Hoe verhogen we de prestaties van de sales- en marketingmedewerkers en zorgen we dat hun kennis altijd up-to-date is?

Klant

Astellas

Logo Astellas

Markt

Zorg

Thema

Vakkennis oplossingen: Voor medewerkers

Publicatiedatum

8 juli 2020

Voorbeelden van een aantal powerapp schermen

Met deze vragen kwam Astellas bij ons. Door in gesprek te gaan kwamen we erachter dat één enkele leerinterventie niet zou werken. De doelgroep moet zijn kennis namelijk op elk moment paraat hebben. Deze medewerkers kunnen niet stil zitten en zijn voor het grootste deel van hun tijd op pad. Wel hebben ze tussendoor wat tijd; als ze in de wachtkamer zitten bij een arts of onderweg zijn. De PowerApp bleek daarom een mooie match. Ook omdat de kennis die de medewerkers op moeten doen gemakkelijk in kleine brokjes is aan te bieden.

Iemand kijkt op mobiel naar score-overzicht van powerapp

Bright Alley’s PowerApp wordt al jaren bij verschillende opdrachtgevers ingezet en juist bij Astellas Phar

ma was het ideaal dat medewerkers geheel plaats- en tijdsonafhankelijk kunnen leren. Door hun wensen hebben we een nieuwe optie geïntroduceerd dat zonder enige vorm van internet (denk aan sommige lijnvluchten) met de app gewerkt kan worden (en synchronisatie na landing plaatsvindt). Kennis wordt in korte items slim en efficiënt aangeboden op het niveau van de individuele gebruiker. Met de PowerApp heeft Astellas een tool om de ingewikkelde productkennis op een stimulerende en adaptieve manier over te brengen.

Medewerkers vertellen dat zij het leuk vinden om op deze manier kennis op te doen.  Door de herhaling beklijft de ingewikkelde kennis over producten nog beter.

Ik ben enthousiast over de PowerApp: je bent er regelmatig mee bezig en toch kost het weinig tijd om je kennis bij te spijkeren

Caroline de Vries, Medical Manager Astellas:

De richtlijn was dat iedere medewerker minimaal 10 vragen per week moest beantwoorden en zo binnen 3 maanden het gewenste kennisniveau zou behalen. Door de aandacht die is besteed aan een gedegen implementatie van de PowerApp binnen Astellas met als doel een goede adoptie is het gebruik veel hoger dan verwacht! Medewerkers geven aan het gesprek met een arts beter te kunnen doen. Ze voelen zich meer zelfverzekerd om ingewikkelde materie te behandelen.

/Users/ralph/www/connexis-importer/data/brightalley.nl/files/PowerApp_2020-small-BA-website_Astellas_2_934796225.png