De wereldwijde concurrentie is hoog en de technologie dendert in een sneltreinvaart door. De drijvende kracht achter innovatie en het realiseren van businessdoelstellingen is IT. Om relevant te blijven in de markt moet je IT producten dus zo snel mogelijk “live” brengen. Een korte Time to Market is de sleutel tot succes.
Dit stelt hoge eisen aan de kwaliteit van je organisatie en de samenwerking tussen business en IT. Want naast de ‘Wet van de remmende voorsprong’ geldt de ‘Wet van de remmende IT’. IT snapt de business niet. IT levert niet wat de business vraagt. IT remt af, in plaats van als aanjager te functioneren. De concurrentie die het slimmer aanpakt, racet je voorbij. Over nachtmerries gesproken.
Aan elkaar geknoopt
De ‘Wet van de remmende IT’ regeert in organisaties waar het IT-landschap organisch is gegroeid. Ooit koos de organisatie voor IT-oplossingen die direct voordeel opleverden, maar niet volledig pasten binnen het bestaande of toekomstige IT-landschap. Gevolg is een IT-landschap met meerdere, vaak lastig te combineren IT-oplossingen en applicaties. Het IT-landschap is geen geheel, het zijn allemaal IT-eilandjes, waarin het moeilijk tussen bewegen is.
Naar een kortere 'time to market'
Even snel een aanpassing of een nieuwe functionaliteit? Vergeet het maar: in het doolhof van aan elkaar geknoopte oplossingen kost elke aanpassing tijd. Veel tijd. En die tijd gaat ten koste van jouw plannen om nieuwe diensten en producten op de markt brengen. Een ramp voor elke business waar time to market essentieel is.