Quick Scan

De CAS Quick Scan hebben we ontwikkeld om snel en effectief jouw AFAS omgeving in kaart te brengen.

Quick Scan AFAS

Dankzij de CAS Quick Scan zien we direct welke AFAS onderdelen nog niet optimaal, of helemaal niet worden benut. We leveren je een adviesrapport waarmee jij direct inzicht hebt in jouw processen en waar meer winst te behalen is.

Quick Scan AFAS checklist

Snel en effectief inzicht

Aan jullie essentiële medewerkers vragen wij om een vragenlijst in te vullen zodat wij inzicht krijgen in kansen, knelpunten en mogelijkheden in jullie AFAS-omgeving(en). Jullie applicatiebeheerders, leidinggevenden, HR-managers en specifieke medewerkers die dagelijks met het systeem werken, vullen deze vragenlijst in. Vervolgens beoordelen onze consultants de antwoorden van jullie medewerkers inhoudelijk om inzicht te verkrijgen welke functionaliteiten worden gebruikt.

Alle expertises bij elkaar

Nadat we jullie antwoorden hebben geanalyseerd, duiken onze consultants in jullie omgeving. Eerst kijken we naar de bestaande inrichting: voldoet deze nog aan de huidige processen en doelstellingen? Missen we iets? Dan gaan we op zoek naar de overweging van deze keuze. Tot slot ontvangen jullie van ons een volledig rapport met een ondersteunde presentatie, waarin we alle big en quick-wins voor jullie uitlichten.

Dit zijn de onderdelen waarop wij de Quick Scan uitvoeren

  • Hieronder valt: autorisatie, organisatie, koppelingen, InSite, OutSite en de PocketApp.

  • Denk aan: werving & selectie, onboarding, assetmanagement, wagenparkbeheer, dienstverbandmutaties, persoonlijke ontwikkeling, verlof, verzuim, Employee Self Service en personeelsdossiers.

  • Werken jullie ook met Payroll via AFAS? Uiteraard checken wij ook de inrichting van de salarisverwerking, jaarovergangen, instanties, mutaties en declaraties.

  • Wij analyseren jullie inkooprelaties, verkooprelaties, contactpersonen, dossierinrichting, forecasts, voorcalculatie en cursusmanagement.

  • Wij kijken hierbij naar: administraties, banken, valuta, debiteuren, crediteuren, incasso’s, aanmaningen, terugbetalingen, finance auditor, btw, rapportagestructuur en nog veel meer.

  • Hierbij valt te denken aan: voor- en nacalculatie, uren boeken, projectfases, factuurtermijnen, intercompany, projecten, rapportages, prijzen en tarieven, teams en projectfacturatie.

  • Tot slot analyseren wij: verkoop- en inkoopoffertes, verkoop- en inkooporders, pakbonnen, voorraad, artikelen, magazijn, productie en inkoopaanvragen.

Het proces

Hoe gaat de Quick Scan in zijn werk?

Icon 8

Kennismaken

Eerst vindt een kennismaking plaats. We vinden het belangrijk dat jullie de consultant ontmoeten die voor jullie aan de slag gaat. Hierin staat centraal of er een klik is en of deze consultant past bij jullie organisatie.

Icon 9

Invullen vragenlijst

Jullie vullen vervolgens als eerste onze vragenlijst in. Dit vormt de basis van de informatie waarmee wij verdergaan.

Icon 5

Beoordeling

Nu zijn wij aan de beurt: we analyseren alle ingevulde vragenlijsten nauwkeurig. Zo leggen wij de huidige inrichting onder een vergrootglas.

Icon 2

Rapportage

Nadat we deze analyses hebben uitgevoerd, weten we precies wat er op dit moment is ingericht, waarom dit is ingericht en hoe dit slimmer en effectiever kan. We verwerken deze uitkomsten in ons adviesrapport, welke we presenteren in een afrondende presentatie.

Maatwerkaanpak

Is jullie omgeivng ingericht volgens de template van AFAS? Dit is altijd een goed startpunt. Maar wil je nog meer profiteren van het systeem? Dan is het slim om de huidige processen eens goed in kaart te brengen. De kans is namelijk groot dat er na de initiele technische implementatie geen grote wijzigingen zijn doorgevoerd.

Begrijpelijk, want de verandering die de organisatie heeft moeten doorstaan tijdens deze implementatie is niet niks.

Toch staat de ontwikkeling van het systeem niet stil, en zijn er jaarlijks vele grote en kleine optimalisaties die voor jullie veel kunnen opleveren.

De Quick Scan geeft je direct het inzicht in wat er beter en slimmer kan, en is een mooi uitgangspunt om de veranderingen op de planning te zetten voor uitvoering.

AFAS Teamwork

Redenen om de Quick Scan aan te vragen

Snelle en efficiënte manier om inzicht te krijgen in jullie omgeving
Toegang tot specialisten die wekelijks bezig zijn met nieuwe mogelijkheden
Inzicht in big wins
Inzicht in quick wins
Geen compromissen. Jouw organisatie en jullie inrichting staat op nummer 1
Standaard maatwerk. Adviezen op basis van jouw processen, maar in de standaard van AFAS.
Nieuws
First8_sollicitatietips

8 tips voor een rustige jaarovergang