"Ik werkte eerst op de financiële administratie bij een zorginstelling, van AFAS wist ik niks"
9 juli 2020 | Nieuws | Door: Conclusion AFAS Solutions
Deel
In de serie ‘Werken bij Conclusion’ laten we een medewerker van Conclusion AFAS Solutions aan het woord over zijn of haar werk. Op die manier krijg jij een kijkje in onze keuken. Applicatieconsultant Jasper de Dreu vertelt over de diversiteit van zijn baan.
Mond-tot-mond reclame
Jasper is bij Conclusion AFAS Solutions terecht gekomen via een traineeship. Hij vertelt: “Ik werkte op de financiële administratie van een zorgbedrijf en mijn contract werd niet verlengd. Dus ik ging op zoek naar een nieuwe uitdaging, maar eigenlijk wist ik helemaal niet wat ik wilde. Een goede voetbalvriend vertelde over zijn werkgever en dat klonk interessant!”. Die voetbalvriend, genaamd Thijs, werkt bij Conclusion AFAS Solutions. Jasper en hij zijn nu dus inmiddels collega’s. Jasper: “Ik kende heel AFAS nog niet. Behalve van de verhalen van Thijs. Het leertraject dat ze me boden, trok me wel aan.”
Traineeship
Een trainee zit eerst twee maanden bij AFAS om te zien en ervaren wat zij allemaal doen en wat het allemaal is. Na deze introductieperiode schuift Jasper naar het servicecenter: “Daar vergaar je enorm veel kennis door alle vragen die de klanten stellen. Je hebt ook direct een bepaalde verantwoordelijkheid, want je hebt direct contact met de klanten. Je bent wel trainee, maar tegelijk ook consultant.” Inmiddels is Jasper al een jaar aan de slag bij Conclusion AFAS Solutions: “Het is me echt super bevallen. Als ik iets leuk vind, blijf ik dat nog wel jaren doen. En ik zie dat er nog zo enorm veel te leren is!”
Bedrijfsprocessen optimaliseren
Jasper legt uit wat er nu zo leuk aan zijn baan is: “Het is een jong team en er is een landschap waarin iedereen elkaar wil helpen en kennis wil delen. Het gaat over ICT, maar het is ook een stukje optimaliseren van bedrijfsprocessen. Met mijn financiële achtergrond past dat perfect. Met name de combinatie van consultancy en klantcontact vind ik erg prettig. Je doet zowel technisch als sociale kennis op. En door de kennis die ik vergaar, kan ik andere mensen weer blij maken.”
Zijn werkplek is niet alleen kantoor, maar het hele land. “Je gaat van opdracht naar opdracht en die kunnen door het hele land zijn. Er wordt gekeken naar welke expertise waar nodig is en natuurlijk wie van de consultants beschikbaar is. Zo heb ik in begin 2020 als floormanager voor Larcom gewerkt. Zij zitten op verschillende locaties in het oosten van het land. De ERP-implementatie is nu klaar, maar we doen nog steeds het beheer. Dus ik ondersteun mijn collega’s waar nodig bij deze klant.” Momenteel ondersteunt het servicecenter deze klanten uiteraard online.
Wat de toekomst Jasper brengt, weet hij niet precies. Daar maakt hij zich ook nog niet druk om: “Ik ben van de korte termijn, dus laat maar komen! Ik houd ervan om te leren en die kans krijg ik hier. Daarnaast is het werk zo divers. Een stukje beheer van vaste klanten, wat losse opdrachten en we doen regelmatig sprints met de klant. Dan kijken we wat er verbeterd kan worden, dus dat draait echt om optimalisatie.”
Meer weten?
Djai van Nieuwenhoven