Het Erasmus MC is de afgelopen tijd veelvuldig in het nieuws. Als medisch en episch centrum in deze corona-crisis wordt er regelmatig verslag gedaan vanuit dit ziekenhuis in Rotterdam. Met bijna 20.000 medewerkers in dienst, betekent dat grote drukte voor de schermen, maar zeker ook achter de schermen. Daarom stapte het Erasmus MC halverwege 2019 over op de Employee Selfservice en Management Selfservice. Samen met de consultants van Conclusion AFAS Solutions pakte de afdeling Functioneel Beheer dit op. Sunny Ganpat, adviseur functioneel beheer bij Erasmus MC vertelt over deze samenwerking.
CAS ALS SPIL
Sunny legt uit: “Uiteraard was Conclusion AFAS Solutions betrokken bij de implementatie en de live-gang van de selfservice. Wij hadden toen vooral contact met de eerstelijns hulplijn.” Na een aantal maanden kregen de medewerkers steeds meer uitleg over het systeem. Daarom werd besloten om een projectgroep op te richten dat fysiek aanwezig was in het Erasmus MC. Sunny vertelt: “Thijs Dijkshoorn was het gezicht. Hij was echt de spil tussen medewerkers en functioneel beheer. Daarnaast gaf hij trainingen en cursussen. Hij is zo’n vier maanden dagelijks op locatie geweest. We hadden een eigen balie waar medewerkers met hun vragen over het systeem terecht konden.”
Al snel wisten de medewerkers Thijs en zijn balie wel te vinden. Ook de transparantie van deze opzet werd erg door de medewerkers van het Erasmus MC gewaardeerd, vertelt Sunny: “Thijs zag dingen gebeuren in het systeem. Combineer dat met zijn enorme berg aan kennis. Hij kon dus veel aanpassingen in het systeem ‘on the job’ doen. Aan de hand van de meldingen zag hij dat dingen slimmer of sneller konden en dan paste hij dat aan. Dat is een snelle manier van werken, want dan kon de medewerker weer direct door. Op die manier heeft Thijs snel veel kinderziektes uit het systeem gehaald.”