Projectgericht samenwerken om alle elementen van AFAS te benutten

Voor verschillende klanten verzorgt Conclusion AFAS Solutions het beheer van de systemen. In sommige gevallen is er wel sprake van een langdurende samenwerking, maar is deze meer gericht op projecten en niet op het beheer. Zo is het geval bij ENAI, een marktleider op het gebied van multifunctionele servicecentrale oplossingen, zoals bijvoorbeeld digitale alarmsystemen. Ronald van Duijn van ENAI praat ons bij over hoe zo’n projectgerichte samenwerking in zijn werk gaat.

Klant

ENAI

Markt

Zakelijke dienstverlening

Publicatiedatum

7 juli 2021

AFAS Solutions case torstai
Extra ondersteuning bij AFAS gezocht

“Al sinds we AFAS gebruiken, zitten we bij Conclusion AFAS Solutions” trapt Ronald af. “Toen we op zoek gingen naar een nieuw ERP-systeem hebben we een onderzoek gedaan en zo zijn we bij Conclusion AFAS Solutions terecht gekomen. We waren echt op zoek naar een partij die wat extra ondersteuning kon leveren, want bij AFAS vonden we dat niet. Zo zijn we in contact gekomen met Sebastiaan Leeuwenkamp en Arjan Strijbosch. Tijdens ons eerste gesprek was er direct een klik en het vertrouwen, dus we zijn direct in een samenwerking gestapt. En die is er nu, jaren later, nog steeds.”

Samen continu ontwikkelen

Ronald noemt de samenwerking geen implementatie en ook geen beheer. “Ik zie het meer op een agile/scrum-achtige manier. Een implementatie loopt continu door, want we zijn iedere dag bezig met verbeteringen. We blijven leren. Ik houd niet van projecten die ergens beginnen en dan stoppen, met een afgerond resultaat. Een systeem als AFAS ontwikkelt door en krijgt dus steeds meer en nieuwe mogelijkheden. En wij als bedrijf ontwikkelen natuurlijk ook. Dat betekent dat er op ieder moment een mogelijkheid tot verbeteren is. Dat stopt nooit.”

Ronald vervolgt: “We zochten een sparringspartner, waarmee we samen die ontwikkelingen konden doen. Dat hebben we in Conclusion AFAS Solutions gevonden. De manier van samenwerken wordt dan ook aangepast naar het resultaat dat we willen behalen. We werken met korte cycles, we moeten de veranderingen direct in de praktijk kunnen toepassen. En wanneer je het praktische ziet, weet je waar het een stapje beter kan. Zo gaan we steeds een stukje vooruit. Conclusion AFAS Solutions gaat helemaal mee in deze manier van werken. Die flexibiliteit vind ik erg prettig.”

“Er is op ieder moment een mogelijkheid tot verbeteren. Dat stopt nooit”

Ronald van Duijn - ENAI
Uitdagingen: Geen probleem

Ronald stelde de consultants van Conclusion AFAS Solutions regelmatig voor leuke uitdagingen. “We hebben zelf een helpdesk voor onze klanten. En ik geloof dat met een ERP-platform, het mogelijk moet zijn om echt alles in dat systeem te zetten. Samen met Conclusion AFAS Solutions hebben we dit gerealiseerd. Misschien was het in AFAS niet zo bedoeld, maar we hebben het wel zo kunnen inrichten zoals wij dat willen. We handelen zo’n 40.000 tickets per jaar af waarbij hele processen nu geautomatiseerd zijn. Dat bespaart een hoop tijd en geld. Juist omdat alles in één systeem zit. AFAS zou zeggen: maar zo is het systeem niet bedoeld. En Conclusion AFAS Solutions pakt het juist op, ziet het als een uitdaging en denkt mee hoe het toch mogelijk te maken. Die flexibele manier van werken, die ongedwongenheid en de korte lijnen maken dat iedereen zich goed voelt bij deze samenwerking,”

Digitale tansformatie binnen de zakelijke dienstverlening

Conclusion in de zakelijke dienstverlening

Zakelijke dienstverlening is één van de markten waar we met het Conclusion ecosysteem écht impact maken. Ben je benieuwd naar onze gezamenlijke dienstverlening in de zakelijke dienstverlening?

Meer weten?

Over onsOnze casesOnze expertisesOnze vacatures