Hoe IT je business innovatie remt

Hoe IT business innovatie remt en hoe integratietechnologie kan helpen met MuleSoft en Anypoint

5 november 2018   |   Blog   |   Door: Conclusion Accelerate!

Deel

Een blockchain oplossingen voor efficientere huurcontracten

Medewerkers weten vaak niet hoe het aanvraagproces werkt, ze verwachtte dat applicaties ondersteunen in plaats van dicteren.

Directeur overheid

Softwarebouwers maken prachtige applicaties om je business mee te helpen. Op gebied van HRM, CRM, ERP, website, mobile, etc.. Bedrijven implementeren bijvoorbeeld een ERP en het orderproces wordt in de software vastgelegd. Helaas is maatwerk lastig: het pakket is standaard en aanpassingen zijn vaak duur en tijdrovend. Het ERP bepaalt nu het orderproces en de leverancier staat niet te springen om dit te veranderen. Maar het was toch de bedoeling dat IT het proces ondersteund en niet dicteert? En hoe kan ik nu nog innoveren?

Innovatie is het ontwikkelen van nieuwe business modellen met behulp van technologie

Innovatie begint bij het opnieuw bekijken van je business proces: waar zit er inefficiëntie, waarom loopt de klant weg of is hij enthousiast. Het verbeteren van dit proces heeft bijna altijd een IT component en nieuwe technologische toepassingen maken veel mogelijk. Denk maar aan IoT, machine learning en big data. Het toevoegen van deze technologie aan het business proces kan het verschil maken tussen een klant houden of verliezen.

Het is dus tijd voor een flexibel business proces waarop de business zelf controle heeft. 

Connectivity is the Cornerstone of the Digital Revolution

Ross Mason (founder MuleSoft)

Uiteindelijk is er één plek in het IT landschap waar het business proces het best land: de integratielaag. Daar ligt de regie om vanuit verschillende

technologieën de beste klantbeleving te realiseren. IT wordt dan het samenspel van alle applicaties met een gemeenschappelijk doel: de klant. Conclusion Accelerate! helpt bedrijven om juist die transitie te maken. De business krijgt hierdoor de regie terug krijgt en kan écht innoveren met behulp van IT.

Hoe kunnen uw processen nog beter zodat ze bijdragen aan een ultieme klantbeleving?