Microsoft Dynamics 365 Customer Insights
Met de Customer Insights-apps binnen het Dynamics 365-platform automatiseer, analyseer en optimaliseer je alles rondom marketing.
Dynamics 365 Customer Insights in een notendop
Met de twee apps van Dynamics 365 Customer Insights kun je al je marketingactiviteiten opzetten, beheren en automatiseren én een diepgaand begrip van klanten vergaren. De app Dynamics 365 Customer Insights – Journeys, die voorheen Marketing heette, laat jou marketingactiviteiten automatiseren, klantreizen creëren, evenementen beheren én e-mailcampagnes ontwerpen en uitvoeren. Dynamics 365 Customer Insights – Data, hiervoor simpelweg Customer Insights geheten, is een customer data platform (CDP) waarmee je een 360º-blik op je klanten krijgt door data uit verschillende bronnen te verzamelen en analyseren.
Wat kun je met de app Customer Insights - Journeys
Beide apps zijn onderdeel van het ERP- en CRM-platform Microsoft Dynamics 365. We focussen op deze pagina op de app Dynamics 365 Customer Insights – Journeys, die onder meer de volgende oplossingen biedt:
Data en inzichten
Customer Insights – Data is vooral bedoeld om diverse databronnen samen te brengen en daaruit een holistisch beeld te distilleren. Customer Insights – Journeys kan ook veel op datavlak, maar het biedt vooral inzichten die voortkomen uit je marketingactiviteiten. Denk aan je campagnes, de customer engagement en de klantreizen. Doordat je de marketingprestaties meet en relevante inzichten verkrijgt, kun je (toekomstige) marketinginitiatieven optimaliseren.
Personalisatie
Personalisatie is tegenwoordig de sleutel tot marketingsucces – en één van de centrale concepten binnen Dynamics 365 Customer Insights – Journeys. Op basis van data ontwerp je op en top gepersonaliseerde (multi-channel) klantreizen. Daarbij kun je eventtriggers selecteren of zelf maken. Op maat gemaakte berichten, afbeeldingen en aanbiedingen creëren wordt makkelijker dankzij generative AI.
Integratie met Data en andere apps
Dynamics 365 Customer Insights – Journeys integreert naadloos met andere Dynamics-applicaties zoals Customer Insights – Data, Sales, Customer Service en Customer Voice. Daardoor laat je informatie vloeiend stromen tussen marketing en sales, waardoor een uniform klantbeeld ontstaat en je leads zo goed mogelijk kunt opvolgen. De app kan als standalone marketingoplossing fungeren, maar ook als onderdeel van een volwaardig CRM-platform in combinatie met andere Dynamics-apps.
Flexibiliteit
Integreer je Customer Insights – Journeys met het Power Platform? Door de app aan te passen en nieuwe workflows te bouwen, stem je de marketingsoftware af op je bedrijfsprocessen en verbeter je de effectiviteit van je marketingactiviteiten. Je kunt bijvoorbeeld klantreizen maken die niet alleen zijn geautomatiseerd, maar die ook zijn gepersonaliseerd op basis van klantgedrag, interacties en voorkeuren.
De voordelen van Dynamics 365 Customer Insights - Journeys
Dit zijn de belangrijkste voordelen van Dynamics 365 Customer Insights – Journeys:
- Optimale customer journeys ontwerpen zonder te coderen
- Creëer een holistische ervaring op alle kanalen dankzij een 360°-beeld van je klant of lead
- Optimaliseer en automatiseer al je marketingprocessen
- Tevredenere klanten, meer engagement, hogere conversie en efficiënter werken
- Integraties met andere (Microsoft-)software leveren maatwerk en één bron van waarheid op
- Blijf compliant met wet- en regelgeving zoals de AVG en richtlijnen voor toegankelijkheid.
Een toekomstbestendige oplossing
Met Customer Insights – Journeys haal je een toekomstbestendige oplossing in huis voor effectieve, geïntegreerde en adaptieve marketing. Nieuwe gebruikers toevoegen, marketingcampagnes opschalen, grotere volumes klantgegevens verwerken… Dynamics 365 levert de ultieme schaalbaarheid, waardoor de software altijd meegroeit met je organisatie. Dankzij integraties met bijvoorbeeld andere Dynamics-componenten, Power Platform, Microsoft Teams of Power BI zorg je er bovendien voor dat je marketingplatform altijd aansluit bij je actuele behoeften.
Microsoft Dynamics 365 Customer Insights: FAQ
Wat is het verschil tussen de apps Customer Insights – Journeys en Customer Insights - Data?
Is Dynamics 365 Customer Insights – Journeys hetzelfde als een CRM?
Meer weten over Microsoft Dynamics 365 Customer Insights?
Mail of bel Jan-Douwe